server

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvraven

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Ik heb thuis een PC staan die ik niet meer gebruik en leeg heb. Ik wil deze graag gebruiken om thuis een server te maken die ik vanuit elke computer (thuis en op afstand) kan gebruiken. Wat ik dan graag wil is dat ik die gebruik als zijnde Externe Bureaublad. Ik wil dus inloggen middels een adres ipv ip adres. Dus: Verbinding maken met extern bureaublad en dan als inlog server naam bv <subdomein>.<domein>.nl ipv 12.34.567.890

Weet iemand hoe ik dit moet doen en kan iemand mij gedetailleerd uitleggen hoe ik dit voor elkaar ga krijgen?

BVD

je kan heel simpel op dyndns.org een naam koppelen aan je ip-adres. dit is gratis. je krijgt dan iets als:
mvraven-pc-thuis.dyndns.org

Als je er niet uitkomt dan hoor ik het wel.

Hey,

Bedankt voor je reactie!
Maar dit betekend dat ik een extern domein erbij moet gebruiken. Dit is dus niet helemaal wat ik wil. Wat ik graag wil is dat ik mijn huidig domein ervoor ga gebruiken. Hoe doe ik dat dan?

En als dat is ingesteld is de verbinding dan gelijk actief of moet ik dan nog wat doen op de PC om dit in te stellen oid. En zo ja: Wat dan?

Bedankt weer!

Op de pc zelf hoef je hiervoor niks in te stellen. Bij het controlepaneel van je domein provider zou je in moeten kunnen stellen dat je een subdomein wilt. Dit kun je dan koppelen aan je ip-adres. Het verschilt per provider hoe en waar je dit kan instellen maar over het algemeen kan het op zo'n controlepaneel waarop je inlogt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan