serverlijst in visualbasic

Status
Niet open voor verdere reacties.

bv bas bv

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
hoi hoe maak je een programma dat een ipadress uitleest en vervolgens aan mij vertelt hoeveel spelers er in de map spelen ?

hoi hoe maak je een programma dat een ipadress uitleest en vervolgens aan mij vertelt hoeveel spelers er in de map spelen ?

Als je die informatie van de server wilt krijgen zal er ook een script of dergelijke moeten draaien die jou die informatie kan geven. Anders is het niet mogelijk. (een IP-adres valt niet uit te lezen)

Als je die informatie van de server wilt krijgen zal er ook een script of dergelijke moeten draaien die jou die informatie kan geven. Anders is het niet mogelijk. (een IP-adres valt niet uit te lezen)

maar "xfire" en dat soort programma's kunnen toch wel de informatie van een server opvragen

Ja maar het is niet zo simpel als jij denkt. Wat in de vorige post al gemeld werd is dat je nooit op basis van IP gegevens (wat simpelweg een adres is dat naar een specifiek systeem verwijst dat verbonden is met een netwerk) de informatie die op de server zit kan wegplukken. of dit nu een dataserver of gameserver is.

In jou geval zou ik zeker eens kijken op : http://www.codeproject.com/KB/game/gameserverinfo.aspx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan