Serverping Beta

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr32

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo Helpmij'ers,

Ik heb me thuis een beetje zitten vermaken door een programmaatje te schrijven waarmee ik zeer snel kan zien of onze NAS thuis online is (aangezien hij niet op mijn kamer staat). Het programmaatje stelt werkelijk niks voor, maar toch heb ik besloten om het maar beschikbaar voor jullie te maken.

Het is nog een Beta, dat wil bij mij zeggen dat de helft nog niet werkt (en dus uitgeschakeld is). Zo kun je nu maar één server laten controleren (in de toekomst zullen dat er zeker meer worden, het zou fijn zijn als ik van jullie hoor hoeveel jullie graag willen zien)en is het interval van de Timer niet in te stellen...

De enige eis die wordt gesteld is een internet verbinding en .NET framework 3.0.

Het programma zit verpact in een volwaardige installer of zonder installer in een .zip bestand, en is te downloaden vanaf mijn site (zie link onderaan). Het programma is functioneel tot 28-2-2011, vanaf dan zal ik proberen de beta loze versie af te hebben. Het kan zijn dat de datum verandert, maar dat merk je dan vanzelf wel.

Verder had ik nog wat vraagjes:
- Weten jullie een gepaste naam voor dit programma?
- Weten jullie nog wat leuke functies hiervoor?
- Laat je reactie achter hier of op mijn site! (please? :))

Hier de links:
- Downloadpagina
- Bugreportpagina
- Contactpagina

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

mr32 :cool:

Laatst bewerkt:
Hoeveel pingutilities bestaan er al niet? En ondanks dat ik je programmeerambities niet wil ondermijnen kan dit programma naar mijn mening de naam "overbodig" krijgen. Daarnaast is een installer voor zo'n programma totaal onnodig. Met netscan kan ik in één keer duizenden ip-adressen controleren, het programma is gratis en toont ook nog eens de services die op de gevonden ip-adressen staan. Dit programmaatje hoef je niet te installeren enz.

En inderdaad, .NET 4.0 is wel een hele hoge eis voor een programma wat standaard op elke PC aanwezig is en onder de commandshell werkt.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik, maar toen gingen veel fout... Dus daar ga ik nog aan beginnen.

Hebben jullie het eigenlijk wel geprobeerd? Dat idee krijg ik namelijk niet...

Ik ga framework 4 niet installeren voor een tool die ik al heb.

Ik heb 'm niet geprobeerd, heb namelijk een hekel aan installers van Visual Studio & dergelijken.
Als je een standalone kan krijgen (enkele .exe die meteen opstart) ga ik 'm testen :)

De installer is niet van Visual Studio, maar de gratis versie van Advanced Installer, ééntje die ik persoonlijk fijn vind werken...

Maar ik zal hem voor jou ook inpakken als .zip ZONDER installer ;)

En ik ga ook proberen alles te herschrijven voor .NET 2.0. Ik weet niet of ik die vandaag al af zal krijgen, maar je ziet hem wel verschijnen...

Zo, alles is omgezet naar .NET 3.0 en er is tevens ook een zip archief bij gevoegd op de site (zie links in eerste topic)

mr32 :cool:

Net het programma'tje uitgetest, alvast een VT scan voor de security-aware leden:
http://www.virustotal.com/file-scan...1aef5e64007ad729ceebf2ed5b0f4b587f-1296391768

Bugje: Als je op ''< Geavanceerd'' drukt, word de form íets te klein.
2ugowlk.png

En ik kan de form resizen;
2usa3c3.png

Ook snap ik even niet goed hoe het werkt, zou er ergens een knop moeten zijn met ''Begin met pingen''?

Ik kan geen tweede IP-adres invullen, bij mij blijft de form intact (of ik moet al weer een andere versie hebben) en wat doen de velden 'vinkje' en 'kruisje' bij geavanceerd? Verder inderdaad de button om het pingen te beginnen.

Waarom blijft het programma actief in de systemtray? Dat is toch helemaal niet nodig?

Dat was juist de bedoeling van het programmaatje, snel kunnen zien (vanuit de systemtray dus) of een server online is! Het enige om dat te activeren is om een adres in te voeren en de timer in te schakelen!

En er doet er maar ééntje, omdat het nog een bèta is, als jullie het echt graag willen, kan ik het nog veranderen, maar voor 28-2 niet (dan worden het er uiteindelijk een stuk meer)...

Ah, dan snap ik de werking meer. Het is dus niet zozeer in PING programma. Dan mis ik toch nog wat, het feit dat je de NAS kunt pingen zegt niets. Als de http of samba service niet werken kun je het apparaat wel pingen, maar niet benaderen. Ikzelf gebruik op het werk een programma die kijkt of een apparaat 'live' is en of bepaalde services op het apparaat beschikbaar zijn.

Daar heb je dan misschien wel een punt, al weet ik begot niet hoe ik dat moet verwerken :confused:

Elke service 'luistert' naar een poortnummer, http bijvoorbeeld op poort 80, samba 139. Het programma moet dus een request doen op het gewenste poortnummer en op reactie wachten.

Ok, ik zal eens proberen of ik er iets mee kan, en wat zijn nog puntjes die je graag ziet of beter mogen?

Als je toch bezig bent, bij een error een mailtje sturen :-)

Ik heb op internet wat proberen op te zoeken over het verkrijgen van een status van een remote port. Maar ik kan niks fatsoenlijks gevonden krijgen. Misschien weten jullie iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan