Serverside & Clientside validation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
163
Hey forum,

ik ben een beetje vastgelopen toen ik bezig was een form te laten validaten zowel serverside (php) als clientside( via javascript).

Code:
<form id="login" action="validateLoginServer.php" method="post" onsubmit="return validateFields()">
<!--code hier blabla-->

bovengenoemde regel moet dus nadat er op de submit knop is gedrukt (dus onsubmit) het stukje javascript code uitvoeren dat de fields validatet. Zijn er lege velden of verkeerd ingevulde gegevens, dan krijgt de gebruiker een melding.

Mijn vraag is nu hoe ik de php validation nu hieraan moet koppelen, zoals ik het nu heb wordt het altijd beide uitgevoerd (dus zelfs als de javascript code alle velden afkeurt wordt de php gewoon uitgevoerd. in deze php code wordt dan vervolgens weer elk veld gevalidated)

Is het de bedoeling dat dit altijd allebei gebeurt? Ik had namelijk het gekke idee om de php code pas uit te voeren als de javascript code de velden heeft gevalideerd (en goedgekeurd), of is dit een open deur voor hackers?

Greetz,
Flamedog
 
tja als je js afzet heeft het geen nut die js, maar om data juist op te slaan kan je het enkel serverside doen dus wil je die binnen een bepaald formaat hebben. Ik heb zelf een custom gemaakt waar ik zeg welke data ik dien te ontvangen en welk aanwezig moeten zijn
als ze iets invullen moet het juist zijn en als ze iets niet moeten invullen kunnen ze het ook zonder meer opsturen
Maar je dient je opslagkennis niet te delen met webinterface zoals id
En tracht ook mensen te misleiden door het woord id te gebruiken als veld.
een productcode kan dan de naam id krijgen zo is je code gebruiksvriendelijk als je iets dient aan te passen nadien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan