Service account

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBruning

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Berichten
9
Heeft iemand ooit problemen gehad met service account verschilt melding bij netwerk.

de voor deze service gespecificeerde account verschilt van de account die is gespecificeerd voor andere services die in hetzelfde proces worden uitgevoerd

gr. Henk Bruning
 
Het is mij niet helemaal duidelijk wat u bedoelt met "service account"
Heeft het hier over een windows service of over een windows account?
Kunt u e.e.a. nader specificeren?
 
Windows start zelf een heleboel services op. Deze worden "gebundeld" (voor performance, manageability). Deze draaien dan in 1 process(-groep). Dat kan alleen als ze onder hetzelfde account draaien..

(dus bv . LOCALSERVICE, NETWERKSERVICE, SYSTEM).. de verschillen zijn de rechten (netwerk toegang? lokale full/admin toegang? interactieve toegang)..

ALs er services tussen groepen heen en weer geschoven worden kan dat problemen opgeven (los van het probleem dat je niet de juiste rechten meer hebt)

Het groeperen van services gebeurt bij het opstarten, dat gebeurt b.v. als

C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted C:\Windows\System32\lmhsvc.dll (groeperen als localnetworkrestricted)
en dat is dan b.v. useraccount NT AUTHORITY\LocalService

jouw groepering (b)lijkt niet meer kloppen met de useracccounts waar de services onder draaien..

Het makkelijkst is uitzoeken wie/wat dit gedaan heeft en dan teruggaan.. (een restore point, of als je ze maakt liever een ERUNT image.. zelf heb ik altijd 60 dagen terug, just in case)


Er draaien dus een paar svchost processen (servicehost), onderscheiden door de -k parameter, en elke svchost start een aantal services op (het opgegeven argument), en draait onder een bepaald (built-in) user account. Een process kan niet tegelijk onder meerdere user accounts draaien (ok.. dat is de korte versie, maar dit is in elk geval correct als je niet allerlei trucs gaat lopen uithalen).

Blijkbaar is er wat mis gegaan in je registry.. Heb je een nadere specificatie van de failing service(s)?? Anders moeten we dat eens uitzoeken.

Overigens: het is altijd handig om ProcessHacker (als admin) draaiend te hebben.. dat kan nog wel eens van pas komen...
 
Laatst bewerkt:
Bedank voor de suggestie maar helaas de melding is nog niet verdwenen.
Ik waardeer het zeer dat u mij wilt helpen. Waar haalt u al die kennis van dan?
Mijn kennis beperkt zich tot programmeren met namen in VBA. Hierin zou ik best mijn bedragen willen leveren dus ga ik kijken waar hulp gevraagd wordt.

gr. Henk
 
Ik denk dat dan de simpelste oplossing is om terug te gaan naar een kopie van het systeem (als u dat heeft) van een paar maanden terug.
Anders terug naar een herstelpunt.

ps. Daarom is het handig om eens per maand een volledige kopie van de systeempartitie te maken :)
 
Wat staat er in de event log? (eventvwr.msc) ? daar zullen de specifieke services wel vermeld staan omdat ze niet kunnen opstarten..
 
Hier staat heel veel fouten in 1 ervan heb ik aangehecht Word.

gr. Henk
 

Bijlagen

  • Gebeurteniseigenschap.docx
    36,3 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Erm? zeker weten? *grin*

Even kijken hoor (services/interne namen ook gelocaliseerd?) - moet zo dadelijk weg, vanavond kom ik hier op terug.. zegt me zo snel uit mn hoofd niets.. misschien het makkelijkst om dan even een W7 systeempje te pakken en dan wat te vergelijken.. (voor de snelle oplossing.. de oorzaak is iets anders (en meestal veel interessanter), maar das weer een heel ander verhaal)..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan