Service Control Manager: probleem met delen van mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fjoeri

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hoi.

Ik probeer Windows Media Connect in te schakelen om zo onder andere het delen van afbeeldingen, muziek, etc in te schakelen tussen mijn computer, Xbox 360 en PlayStation 3. Helaas lukt het me niet. Als ik het tracht te doen via Windows Media Player en ik klik op Media Delen, dan krijg ik even het zandlopertje waarna er niets gebeurd. Gebruik ik Windows Media Connect zelf, dan krijg ik een melding dat het delen van mappen niet kan worden gestart met een verwijzing naar de windows logboeken. Hieronder dus de melding van het logboek...

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7001
Datum: 29/02/2008
Tijd: 14:23:51
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PC
Beschrijving: De Windows Media Connect-service-service is afhankelijk van de Universele Plug en Play-apparaathost-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Is hier iemand die mij kan verder helpen? Alvast bedankt!

Hoi,

Ik bump niet graag een eigen topic, maar deze zaak blijft een probleem. Is er dus iemand die me in de juiste richting kan sturen inzake een oplossing?

Cheers,
Joeri

Kijk even of de Universele Plug en Play-apparaathost service minstens op opstarttype Handmatig staat.
Dit kun je nakijken in: Start -> Uitvoeren -> services.msc

Als die op Uitgeschakeld staat, dan kun je met dubbelklikken het Opstarttype op Handmatig zetten en dan op Ok drukken.

Hopelijk was bovenstaande van toepassing bij jou.

Tijs.

Bedankt voor de hulp. Helaas is lost dit het probleem niet op. Als ik deze wil starten krijg ik de volgende error:

Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Ik heb het wel ingesteld op handmatig, want het stond inderdaad op uitgeschakeld.

Kijk (weer in services.msc) op het tabblad Afhankelijkheden van de Universele Plug en Play-apparaathost service waar deze service afhankelijk is (bovenste vak van de 2).
Kijk of die services wel gestart zijn en welke opstartstatus ze hebben.

Bij mij staan de Universele Plug en Play-apparaathost service genoteerd als afhankelijk van de HTTP service en de SSDP Discovery service.
Hiervan is HTTP een driver (namelijk System32\Drivers\HTTP.sys), en de SSDP Discovery service vindt je gewoon weer terug in services.msc
Ga er maar vanuit dat HTTP wel gestart is, maar dat het probleem dus zou kunnen zitten in de SSDP Discovery service.
Bij mij staat de SSDP Discovery service op Uitgeschakeld. Met een beetje mazzel is het bij jou genoeg om ook die service op opstarttype Handmatig te zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
De twee verbonden services staan ingesteld op handmatig, maar ze kunnen niet gestart worden. Ze geven me dezelfde error als voorheen.

Edit: Door je tip ben ik wat gaan doorzoeken en ben uiteindelijk gekomen op een service die niet gestart was, maar dat wel moest zijn. Die veroorzaakte dus een kettingreactie.

Allemaal ontzettend bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Welke service heb je verder nog aangepast dan? (Gewoon voor mijn beeldvorming en die van de mede-helpmij lezers)

Meldt dat even terug, en zet daarna de vraag op status "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" die je terugvindt rechts onderaan de pagina.

Fijn dat de informatie geholpen heeft! :)

Tijs.

De uiteindelijke boosdoener was de service: SSD Discovery-service. Deze was uitgeschakeld. Nadat ik deze had ingeschakeld en had geactiveerd kon ik met de rest in het rijtje hetzelfde doen. Schitterend, nietwaar? :)

Mooi dat het gelukt is. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan