Service controle manager...tig fouten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Als ik in Systeembeheer/Logboek/Systeem kijk zie ik om de 2 filetjes een rood bolletje met een wit kruis, wat kan dat nou zijn? (XP home SP1)

Service Controle Manager

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7023
Datum: 11-7-2003
Tijd: 10:37:29
Gebruiker: n.v.t.
Computer: huppeldepup (:))
Beschrijving:
De Application Management-service is gestopt met de volgende foutcode:
Kan opgegeven module niet vinden. .

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Steeds dezelfde omschrijving qua fouten...
:confused:

XP home, had wel uurtje terug een geel driehoekje met uitroepteken, iets met fout creating temp (ben het ff kwijt qua schrik) of zoiets, scandisk gedaan, stond als advies in het tekstballonnetje.

Die "foutmelding" schijnt met de Sp1 verholpen te zijn. Heb je die geïnstalleerd?

Voor de goede orde: niet alles wat je in het logboek aan "fouten" ziet, is gelijk ernstig.

Groetjes,
Bennie

Uit je gegeven link vind ik deze tekst wat zorgelijk:

"A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to correct the problem that is described in this article. Apply it only to computers that are experiencing this specific problem. This fix may receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, Microsoft recommends that you wait for the next Windows XP service pack that contains this fix."

Zie net je antwoord, is idd XP SP1 Home, dus maar laten zitten?

FF een shotje wat ik nou op de pc heb staan qua XP.

Komt zo ff wat verwijderen!

Laatst bewerkt:
Nog een keertje :)

attachment.php

(gaat lekker vlot vandaag...not)

Bijlagen

• xp.jpg
    xp.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 184
Als je op eigenschappen van deze computer klik en dan kijkt op tabblad alegmeen, staat daar ook Service Pack 1?

Nogmaals, als je daardoor geen problemen ondervindt, zo laten.

Groetjes,
Bennie

Nog maar een snapje:

attachment.php

Bijlagen

• xp.jpg
    xp.jpg
    4,5 KB · Weergaven: 171
Hoi Gezina.
"Zie help en ondersteuning" via die link is inderdaad niet zo geweldig als je een probleem hebt. In de meeste gevallen krijg je dan deze melding voorgeschoteld waar je niks aan hebt!

Wat betreft je foutmelding kan ik je helaas niet mee verder helpen. Kan je wel dit mee geven om het aantal foutmeldingen in je logboek te verminderen. Via start>Configuaratiescherm>Systeembeheer>Services staat een hele rits programmas die je naar wens kan aanpassen. Dit met behulp van deze link:

http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Geplaatst door l.slaats.
Kan je wel dit mee geven om het aantal foutmeldingen in je logboek te verminderen.[/url]

Die methode lijkt mij de slechtst denkbare manier om problemen op te lossen:confused:

Groetjes,
Bennie

Ik heb er veel baat bij gehad om het aantal foutmeldingen te "verminderen" door dit te gebruiken. Dus de slechts denkbare manier om problemen te verminderen lijkt mij niet zo :eek:

Tja, als je steeds fouten hebt in Windows Media Player en je verwijdert dat programma van je PC, zal je daarna ook geen fouten meer krijgen:D

Dat is natuurlijk ook een manier om problemen op te lossen. Het lijkt me slimmer om na te gaan waarom er fouten zijn. Wat is de oorzaak? Dát zou het vertrekpunt moeten zijn om het probleem op te lossen.

Nogmaals, niet alle "fouten" in het logboek zijn ernstig.

Groetjes,
Bennie

Heb een donkerbruin of desnoods zwart vermoeden dat het met het verwijderen van Cookies Manager die Service Controle Manager weer 'gewoon' doet, nog geen rode bolletjes aldaar, zie ook hier, voorlopig is dit probleem 'opgelost,' denk ik althans, he thnx! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan