service pack 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Is het windows xp pro service pack 1 gelijk aan alle hotfixes ( updates) die ik zo trouw heb gedownload? Ik zoek op google en hier, maar ik kom er niet uit. Wie weet een antwoord?
 
Ja, zo ongeveer wel. Er zitten ook wat optimalisaties in en verandering in het systeem (Bijv. meer Windows onderdelen deïnstalleren), maar qua beveiliging is het hetzelfde.
 
En als ik dat sp 1 download, kan ik dan al die hotfixes weggooien?
 
Ik vraag me af of dat mogelijk is, maar probeer het gewoon en check dan weer of Windows Update nog belangrijke updates heeft. Dan weet je genoeg.
 
Dat vind ik een beetje kortzichtig van je. Die lek zit in een patch van 20 augustus (nog geen 20 dagen oud!!!). Dat Service Pack is natuurlijk een stuk ouder en bevat die patch niet eens, dus wat is er op tegen om die toch te installeren?
 
Yeah, snap ik, maar zulke berichten maken mij weer erg wantrouwig ten opzichte van microsoft produkten!
 
Geplaatst door hendricus
Yeah, snap ik, maar zulke berichten maken mij weer erg wantrouwig ten opzichte van microsoft produkten!
Maar je gebruikt ze toch ook die Microsoft producten, zorg er dan in ieder geval voor dat je goed (voor zover mogelijk) beveiligd bent.
 
smile.gif
You're right, guys! Gewoon maar downloaden dat sp1.
 
Ik heb al vanaf de aanschaf van m'n systeem windows updates gedownload zonder een centje pijn en nu kan ik geen sp 1 downloaden omdat de productkey niet goed is?! Bijlage.
Dat wordt een stevig gesprek met mijn computerboer.
 

Bijlagen

  • sjotje11.jpg
    sjotje11.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 58
Geplaatst door hendricus
Ik heb al vanaf de aanschaf van m'n systeem windows updates gedownload zonder een centje pijn en nu kan ik geen sp 1 downloaden omdat de productkey niet goed is?! Bijlage.
Dat wordt een stevig gesprek met mijn computerboer.
Windows Update let NIET op je product key. Waarschijnlijk heeft je pcboer steeds dezelfde key gebruikt bij elke pc, maar dan wel steeds een andere bij de licentie gegeven. Het enige wat je dan hoeft te doen is het wijzigen van de key in XP in diegene, die op je licentie staat. Google ff op 'change registration key xp' ofzo, dan vind je de procedure.
 
En de key die ik met aida32 of belarc advisor vind is niet de licensie key? Ik heb geen win xp pro cdrom.
 
Is de key die ingevoerd is en die niet geaccepteerd wordt door SP1.
Deze moet dus gewijzigd worden naar een andere, zoals aangegeven.
 
Daar ben ik dan weer mooi mee. Maar bedankt, Sigma en Lekkere Kwal
confused.gif
 
Geplaatst door hendricus
En de key die ik met aida32 of belarc advisor vind is niet de licensie key? Ik heb geen win xp pro cdrom.
Dus ook geen licentie? Dan ben je er wel erg lekker mee ja. Dan wordt het illegaal te werk gaan en dan moet je toch echt Google i.p.v. Helpmij gaan gebruiken :D
 
In grote lijnen snap ik wat er moet gebeuren. Waar ik 'n beetje nerveus van wordt is de werkwijze na puntje 7.
Wordt ik nou effectief gebeld door 'n medewerker van klantenservice? En na de herstart, als dat bericht niet wordt weergegeven, wat moet ik dan doen?
Als laatste nog dit . In het artikel wordt gezegd:"Als u Windows niet opnieuw kunt opstarten nadat u SP1 hebt geïnstalleerd, drukt u op F8 wanneer u de computer opnieuw opstart. Selecteer vervolgens Laatste bekende juiste configuratie en herhaal de voorgaande procedure."
Waarom dit advies, als het al een keer mislukt is?
Ik twijfel niet aan deze artikelen, maar voor mij zijn dit redelijk ingrijpende wijzigingen en ik wordt er zoals reeds gezegd een beetje zenuwachtig van.

toegevoegd: ik zet 'm nog even op onopgelost!
Opgelost/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan