Service pack 2 en weg internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter IrisW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IrisW

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Na installatie van SP2 geeft mijn pc meerdere foutmeldingen in systeemlog. Ik kon niet op internet en kreeg steeds de melding pagina kan niet worden weergegeven terwijl mijn verbinding perfect is. De volgende meldingen staan in het log:

* AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige 1/0 poortadres 0x4d1 te lezen, dat in het beschermde 0x4do-0x4d1 - adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

* TCP/IP heeft beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

* Kan apparaatobjectpointer voor poortobject niet ophalen.

1x is wel genoeg.

Tja, ik denk in elke categorie. Misschien heeft het wel allemaal met elkaar te maken. En kijkt niet iedereen overal. Maar toch bedankt voor je antwoord.

Ik zou nog eens alle instellingen doorlopen van je internetverbinding. Ik ga er vanuit dat je servicepack 2 goed hebt geinstalleerd.
Maw. Eerst spyware en virusvrij gemaakt.
Dan na downloaden sp2 alle programma's(inclusief interntverbinding virusscanner en firewal) hebt afgesloten en toen sp2 geinstalleerd. Daarna virusscanner firewal en internet weer geopend en de laatste updates hebt opgehaald.
Let op als je een eigen firewal gebruikt dat je de ingebouwde van windows uitschakeld anders loop je kans op conflicten

Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt. Ik had geen eigen firewall, en heb van xp alles uitgezet wat ik kon vinden. Eerst inderdaad pc gedubbelchecked op spyware en virussen.

Ik vind die biosmelding niet zo leuk. Daar wordt ik best nerveus van. Kan dat ernstig zijn?

Van Bios heb ik helaas geen kennis. Wel heb ik bij een aantal kennissen gemerkt dat problemen met internet vaak ontstonden omdat sp2 niet goed werd geinstalleerd.
Je kunt het natuurlijk nog een keer proberen na een systeemherstel mogelijk zijn dan je problemen voorbij.

Overigens schrijf je dat je Geen eigen firewal hebt en die in windows hebt uitgeschakeld. Dat is dus niet verstandig omdat je zo kans loopt op inbraken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door IrisW
Tja, ik denk in elke categorie. Misschien heeft het wel allemaal met elkaar te maken. En kijkt niet iedereen overal. Maar toch bedankt voor je antwoord.

Hoi IrisW. Zoals in onze huisregels beschreven staat is het de bedoeling dat je een bericht slechts 1x plaatst. Daarom zijn de andere berichten gesloten.

Laatst bewerkt:
Oh sorry, was ik helemaal vergeten. Ik wist gewoon niet waar ik mijn bericht onder moest brengen. Hardware? Software? Bios?

Hallo ,

als ik sp2 al heb geinstalleerd , maar net juist niet op die manier die jullie hier vertellen, hoe kan ik , buiten een system herstel om, sp2 verwijderen ?

Kan ik dat door in software die sp2 te verwijderen of op een andere manier.

Ik wil dan proberen om sp2 wel op de door jullie gestelde manier installeren.

( ik heb na de installatie van sp2 al een hele hoop software geinstalleerd en die wil ik niet kwijt eigenlijk)

Ik weet het niet zeker maar je kunt sp2 toch ook verwijderen via start - configuratiescherm - software??
Overigens schrijf je niet dat je nu problemen hebt dus waarom zou je dan opnieuw willen installeren?

Hallo Gezina

Ik heb sp2 vanmiddag al verwijderd via configuratiescherm-software.

Alles is daarmee goedgegaan. Info geeft nu ook sp1 aan.

txs.

Mensen mijn vraag is inmiddels met behulp van anderen opgelost. Maar als ik zeg opgelost moeten jullie zeker opnieuw beginnen. Ik wilde het maar even zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan