Service pack 2 installeerd niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Berichten
452
Goedemorgen, wie kan mij raad geven over het volgende probleem? Gisteren kreeg ik een "Essentiele" update, Windows Vista Service Pack 2. Het downloaden gaf al de nodige problemen. Vanmorgen eindelijk gelukt echter blijf ik de melding krijgen: "De installatie van het servicepack is mislukt. De wijzigingen worden ongedaan gemaakt. Schakel de computer niet uit".

Dit heeft zich nu 2 maal voorgedaan. Is er iemand die op de hoogte is van dit probleem??

Met vriendelijke groet, Ed. :eek:
 
Stond er ook een bepaalde foutmelding bij of wat wordt er vermeld in de logboeken hierover?
 
Hallo Jelpot...dank voor je reactie. Ik kreeg een melding dat het een voor Windows onbekende fout was. Alleen...ik ben de updates gaan controleren en daar staat hij als geslaagd, echter staat er nu een 2 e service pack ook in alleen als geannuleerd. Dat heb ik niet gedaan. Ik krijg die geannuleerde er ook niet uit.

Dus eigenlijk is er wat anders aan de hand volgens mij. Ik blijf proberen om de geannuleerde eruit te krijgen, maar het vreemde is dat in mijn geinstalleerde update lijst hij niet te zien is. Daar staat er maar weer een in. Ik wordt er een beetje hyper van...:eek:

Ik heb een nieuwe PC en alles werkte prima todat Billy Gates weer zonodig een update moest sturen
 
typ dan eens in start, cmd, enter en typ in het zwarte kader winver

Staat daar dan dat Sp2 al volledig is geïnstalleerd?
 
Hya, wel ik heb gedaan zoals je hebt aangegeven, alleen staat daar weer Service pack 1. Ik snap er nu helemaal niks meer van. In mijn lijst geeft hij aan als geinstalleerd, en de tweede als geannuleerd. misschien moet ik ze er allebij uithalen en opnieuw proberen???:eek:
 
De eerste keer mislukte de installatie bij mij dus staat er in de lijst dat hij geannuleerd is.
Die kun je niet te verwijderen en doet ook niets verkeerds.
In de lijst geinstalleerde updates zou ik hem verwijderen want blijkbaar is hij niet geinstalleerd en het dan opnieuw proberen.
 
Dank je wel voor de reactie. Ik zie dat ik niet de enige ben waar het is misgelopen. Met dank aan Billy Gates..:mad: Alleen wilde ik nog even weten, kan het geen kwaad als ik de SP2 die in de lijst als geinstalleerd staat, eruit haal? En wat gebeurt er met de geannuleerde? Mijn PC is nieuw namelijk, en ik hoop niet dat er dan iets gebeurd?

Dank nogmaals voor all het goede advies...
 
Je hebt in de lijst staan dat sp 2 geinstalleerd is maar dat is hij niet.
Als je hem uit die lijst haalt door hem te deinstalleren zal je wel een foutmelding krijgen.
Je kunt ook systeemherstel doen naar het herstelpunt dat automatisch is aangemaakt voor de installatie van sp 2.
 
Kijk, dit is duidelijke taal..:thumb: Ik zal eerst proberen om hem te deinstalleren, lukt dat niet, dan wordt het systeem herstel. Mijn hartelijke dank voor de hulp.....:D
 
Goedemorgen, nogmaals dank voor alle hulp, alleen het volgende. ik heb nu een systeemherstel gedaan, en dat werkte prima. Alleen.......als ik nu naar updates zoek voor Windows, (het Servicepack 2) dan komt hij niet tevoorschijn tot mijn stomme verbazing. De PC werkt weer als vanouds daar ben ik heel tevreden over, alleen waar is nu de update gebleven..?? Het lijkt mij dat als systeem herstel de PC heeft teruggezet dat de SP 2 update ook weer tevoorschijn moet komen? Ik zie trouwens dat ik niet de enigste ben met problemen met deze update. Met dank aan Billy Gates. Maar even serieus, is er iemand die dit mij kan uitleggen. Waar is de SP 2 update???:mad:
 
Ben je wel ver genoeg teruggegaan met systeemherstel?
Staat sp2 nog inde lijst Geschiedenis updates?
Microsoft geeft trouwens gratis hulp bij dit soort problemen.
 
Goedenavond, waarschijnlijk ben ik dan niet ver genoeg teruggegaan, want hij staat nog steeds in mijn geschiedenis van updates. Stom stom stom...!!!:eek: Het vreemde is dat toen ik systeemherstel deed, ik het bericht kreeg dat hij tot VOOR!! de installatie van SP2 teruggezet zou worden. Geen probleem, dank voor de heads up. En wat betreft Microsoft...asljeblieft, die reageren niet eens. Ik heb ze al diverse keren om hulp gevraagd. Sorry dat ik het moet zeggen, maar hun Customer Service is crap.

Maar ik ga mijn systeem verder terugzetten...:)
 
Je hebt 2 pogingen gedaan om sp2 te installeren dus zijn er 2 herstelpunten aangemaakt.
Ik denk dat Microsoft Nederland het erg druk heeft met het oplossen van de problemen met sp2.
 
Nou daar is tie weer...:) Nu wordt het helemaal verwarrend denk ik, maar in mijn geinstalleerde update lijst zie ik nu ineens een Microsoft Office 2007 SP2 update. Ik gebruik Microsoft Office nooit, dan kan ik dit programma toch in zijn geheel verwijderen? Het lijkt mij dat de update dan ook weg is? Of zie ik dat te simpel...:)

Dan zie ik in mijn Geschiedenis van updates:

Op 3-7-2009, Windows Vista Service Pack 2 geannuleerd
Op 3-7-2009, Windows Vista Service Pack 2 geslaagd.

Alleen is dit niet het geval, want mijn winver geeft SP1 aan

Ik heb geprobeerd om het systeem terug te zetten, alleen als ik manual de datum van voor de SP2 installatie wil hebben, kan dit op een of andere manier niet. De datum die het verste teruggaat is 3-7-2009, of is er een manier om nog verder terug te gaan?

Ik wordt er echt moedeloos van. Waarom sturen ze niet een update die gewoon werkt...:(
 
Van die geschiedenis van de updates zou ik je momenteel nog niet te veel van aantrekken.

Ik weet niet of je ver genoeg bent kunnen teruggaan met systeemherstel maar ik zou gewoon nog even afwachten ofdat windows update terug de melding geeft dat SP2 voor vista beschikbaar is.

Office mag je gewoon verwijderen als je dat niet gebruikt uiteraard ;)
Hiervoor zou ik het programma Revo uninstaller gebruiken en de geavanceerde modus gebruiken zodat alle achtergebleven restjes ook verwijderd worden en je er achteraf geen problemen meer van ondervind :thumb:
 
Sorry voor de late reactie, maar het is hier wat hectic. Dank voor all het advies, en ik gebruik inderdaad ook Revo uninstaller. Een heel handig programma. Office inmiddels verwijderd en wat andere pre-installed crap. Ik wacht gewoon af to ik de update weer krijg. Alle ander Windows updates komen gewoon door. Nogmaals mijn dank...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan