Service Pack 2 wil niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubenn

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
16
Hallo,

ook ik heb een probleem met het instaleren van deze fijne update.
Het begon allemaal vanochtend, toen mijn externe harde schijf niet meer werd herkent.
Eigenlijk herkent die hem wel, want ik kan hem wel veilig verwijderen, maar niet openen.

En toen ging ik verder kijken, stond ook een berichtje dat windows graag wilde dat ik service pack 2 zou installeren.

Nu is mijn redenatie dat ik mijn harde schijf neit kan openen, omdat vistade domste uitvinding is en het niet wil openen voordat ik de service pack heb gedownload.

Helaas, bij het voorbereiden van mijn computer kapt de installatie ermee.
Een onbekende error. Dus dat schiet ook niet op.

De harde schijf is altijd op de veilige manier verwijderd.
Ik heb geen andere usb-opslag bij me dus ik kan ook niet controleren of hij die wel pakt.
De usb muis in ieder geval wel. Maar dat is natuurlijk weer wat anders.

Wat ik al heb geprobeerd:
Via windows update installeren.
Handmatig installeren (meteen uitvoeren en ook eerst opslaan daarna uitvoeren).

Nog wat extra info wat misschien handig is:
4GB DDR2, 32-bit Vista.
Service Pack 1 staat er al op.

Kan iemand mij helpen?
 
Hoi !

Opstarten van de Vista-DVD, kiezen voor R(epareren), kiezen voor systeemherstel, PC terugzetten na 'n paar dagen geleden, SP2 handmatig installeren !

Enne....je bent ook wel 'n beetje laat met je SP2-installatie, vindt je niet ?
Draait hier al bijna 'n jaar !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Opstarten van de Vista-DVD, kiezen voor R(epareren), kiezen voor systeemherstel, PC terugzetten na 'n paar dagen geleden, SP2 handmatig installeren !

Enne....je bent ook wel 'n beetje laat met je SP2-installatie, vindt je niet ?
Draait hier al bijna 'n jaar !

Greetz,

Harry.

De laptop komt uit Augustus dus ik had dat eigenlijk wel standaard verwacht.
En ik ga zelf nooit op zoek naar updates want met dat vista mag je al blij zijn dat het werkt.
Ik weet niet of er een Vista DVD bij zat, dat zou ik thuis even moeten controleren bij de spullen.

Dat systeem herstel had ik vanochtend trouwens ook al geprobeerd, op de laptop zelf en niet via een dvd, maar toen vroeg die of hij moest wordne terugezet naar een eerder moment.
Dus dat deed ik maar toen kwam er ook een foutmelding. Weet neit meer welke maar het kon in ieder geval niet meer.
 
Hoi !

Dus je hebt er geen DVD bij ?

Welk merk praten we over ?
Had je zelf geen recovery-disk moeten maken (bij Acer bijv. is dat het geval ) ?

Je kunt hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=350894 een recovery-CD downloaden.( Eerste post).

Krijg je foutmeldingen: s.v.p. noteren of 'n screenshot maken, want we zijn niet helderziende.

Dus: opstarten van deze CD, verder: zie m'n vorige link.

Lukt het niet, zijn er meer mogelijkheden.

Enne....nooit update's downloaden breekt je nu dus op !

Bovendien: bij 'n PC-aankoop in augustus j.l. had je toch recht op 'n gratis Win 7 ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Dus je hebt er geen DVD bij ?

Welk merk praten we over ?

Bovendien: bij 'n PC-aankoop in augustus j.l. had je toch recht op 'n gratis Win 7 ?

Greetz,

Harry.

O dat wist ik niet dat je daar dan recht op had, maar toen was die ook nog niet echt van mij, maar was die nog "van de zaak" en had ik hem dus nog niet thuis staan.
Maar het is een Acer Aspire 6920 G.
Van wat ik uit mijn hoofd weet zit er alleen een Acer Advantage boekje bij.
Ik heb even gebeld en er wordt straks gekeken naar wat we allemaal hebben liggen.

Maa naar die gratis windows 7 kan ik zeker fluiten?
 
Ok, daar heb ik nu even geen tijd voor.
Ik heb ook even gegoogled en zo kwam ik op de Acer site, waar je nu gewoon nog je gegevens kan invullen en dan sturen ze Win7 op.
Ik heb nu ook de bon gekregen en alle gegevens die ik nodig heb.
Morgen ga ik dat even proberen voor mekaar te krijgen.

Ondertussen heb ik ook al een Windows 7 DVD gekregen van een vriend met nog een code ebrij dus als ik niet via Acer kan dan doe ik het zo.

Ik ben in ieder geval snel van dat vista af.

Bedankt voor de reacties, morgen of maandag post ik nog een bericht of het ook allemaal daadwerkelijk gelukt is.
 
Nou Windows 7 staat erop.
Alles werkt gewoon zoals het hoort, behalve mijn externe harde schijf.
Die wordt wel egdetecteerd, ik kan hem ook veilig verwijderen.
Alleen hij kan niet geopend worden.

Daarom ga ik nu een systeem herstel uitvoeren en hopen dat het lukt.
Ik zie iig nergens meer dat service pack 2 nodig is.
Maar er kwam nog wel een update foutmelding, en 1 van de 2 oplossingen was systeem herstel dus die ga ik nu proberen uit te voeren.

EDIT:
systeem herstel is neit gelukt, er zijn geen eerdere punten.
Omdat het nu neit meer over dat servce pack gaat heb ik een ander forum geopend.
Dus voor diegene die mij kan helpen me tmijn hare schijf probleem: klik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan