service pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik had vandaag besloten om SP 2 te installeren,(had het al een keer gedaan maar het lukte toen niet).

Dus ik download de installatie bestand van rond de 100 mb. En alles klopt, daarna begint de installatie en het maakt een systeem herstel en kopieert de bestanden.

Maar daarna bleef het drie kwartier lang op de process genaamd "processen uitvoeren na installatie", ik keek toen of er processen bezig waren, geen een. Ik klikte toen op de snelkoppeling naar het bureaublad en de computer deed niets meer(kon wel tussen de venster schakelen met alt tab. maar de taakbalk kon ik niet meer op klikken). Dus ik doe de pc uit en herstart hem opnieuw, waarna het vraagt me om service pack 2 te deinstalleren omdat het niet gelukt is.

De vorige dat ik het probeerde was het precies dezelfde ding wat er gebeurde.

Weet iemand wat er aan de hand is.

PC xp pro, 20 gig C en 60 op de D, 128 mb,

en draai spywareblaster en ad aware en spybot(geen spyware, log was ook schoon). Geen virussen. En tijdens installatie was mijn antivirus uit.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
En hoe doet men dat.

Je hebt toch geen internetverbinding dan (althans bij mij niet, ookal kies ik veilige modus met netwerkmogelijkheid).

Ik kan niet op het internet komen in veilige modus.

Wat moet je dan precies in in veilige modus doen.

Hahaha.

Ik bedoel hoe, ik kan niet op het internet in veilige modus(maar ik heb wel dat sp installatie bestand gedownload in normale modus).

Hoe installeer sp2 in veilige modus dan?

Oke ga ik proberen.

Maar weet ook iemand waardoor die probleem wordt veroorzaakt of meegemaakt?

Bedankt sarvo en xp_pc.

Grote kans dat het een nog werkende firewall is, die moet je namelijk wel uitschakelen als je sp2 installeert, net als je virusscanner. (het liefst deïnstalleren en na installatie van sp2 herinstalleren) Als je een permanente internetverbinding hebt is het ook zeer raadzaam om even de ethernetkabel uit je computer te halen. Verder is het een aanrader om te zorgen dat er geen spyware en virussen aanwezig zijn.
Mag ik tevens opmerken dat 128MB RAM eigenlijk te mager is voor XP? Je kan het beste minimaal 256 hebben of meer...

Geplaatst door Sarvo
Grote kans dat het een nog werkende firewall is, die moet je namelijk wel uitschakelen als je sp2 installeert, net als je virusscanner. (het liefst deïnstalleren en na installatie van sp2 herinstalleren) Als je een permanente internetverbinding hebt is het ook zeer raadzaam om even de ethernetkabel uit je computer te halen. Verder is het een aanrader om te zorgen dat er geen spyware en virussen aanwezig zijn.
Mag ik tevens opmerken dat 128MB RAM eigenlijk te mager is voor XP? Je kan het beste minimaal 256 hebben of meer...

Toevallig heb ik hier nu ook een PC XP SP II met 128 staan. Je merkt het verschil..

Trouwens vergeet je niet iets ;)?

Geplaatst door Sarvo

Ik zie geen problemen, start binnen een minuut op en alle proggies die ik erop heb staan werken perfect. Ik denk niet dat de probleem daaraan ligt.

Geplaatst door Sarvo
Verder is het een aanrader om te zorgen dat er geen spyware en virussen aanwezig zijn.

Gebruik spybot ad aware en spywareblaster, log van hijack this was schoon. En kaspersky nog over heen laten gaan(geen virussen). Dus daar ook al niet.

Wel was de firewall nog aan, mischien dat het daaraan ligt. Maar het installtie verliep goed, alleen bij dat process "processen uitvoeren na installatie" ging die niet meer.

Ik probeer het nog wel eens, en doe dan mijn firewall uit. Als het dan niet lukt, big F to SP2.

He iedereen bedankt.

:thumb:

En heb veel geduld.... soms lijkt het alsof er niets gebeurt, maa gebeurt er een hoop... zeker met minder geheugen kan het lang duren allemaal ;)

In iets minder dan een half uur had die hem gedownload. En installatie tot die ging "processen uitvoeren na installatie" iets meer dan een half uur, en vanaf toen drie kwartier gewacht op dat process.

Gasten,

service pack 2 is geinstalleerd. Bedankt voor jullie hulp.

Ik zit er al 2 uur mee te klooien, en nu het valt me op dat de pc echt traag is geworden.
Nu bezig te zoeken wat er echt veranderd is behalve dat windows proffesional logo weg is bij het opstarten en die zogenaamde beveiliging centrum.

Komt wel goed(hopelijk).

Geplaatst door Fat_Tony
Ik zit er al 2 uur mee te klooien, en nu het valt me op dat de pc echt traag is geworden.

Ik neem me woorden terug, is mischien zelfs sneller geworden. Na iedere account te tweaken enzo is het snel geworden.

Haha, ik ben ook druk bezig zo'n soort PC als de jouwe te tweaken.

Heerlijk :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan