service pack 3 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martenskr

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Hallo,

Hier is service pack 3 nog steeds niet geïnstalleerd. Het uitpakken en installeren lijkt te lukken, maar wanneer alles gedaan is verandert er niets, ook niet na heropstarten.

Zowel via automatische update als het downloaden lukt het niet, en ik heb ook mijn antivirusprogramma (antivir) tijdelijk uitgeschakeld om het uit te voeren.

Wat kan ik nog doen?

groeten

Rechtermuis knop op Deze Computer ---> eigenschappen.
Welke versie staat daar?

service pack 2

er staat ook Microsoft Windows XP, Professional, versie 2002, als ge daar iets mee zijt

Hp

Heb je soms 'n HP pc met Athlon processor (ouder dan 4 jaar?) Zo ja dan moet je 'n fix bij HP afhalen en evt. 'n registeraanpassing maken voordat je SP3 installeert.
Geef anders ff de specificaties van je pc door

Nee ik heb een dell dimension 4600, pentium 4.Zijn er nog specificaties die u kunnen helpen?

Laatst bewerkt:
Drivers Update?

Op internet is niets bekend over dit probleem van je Dell,ik zou 's naar de Update pagina van Dell gaan en evt. kijken of er belangrijke updates van drivers/bios zijn die jouw probleem evt. kunnen verhelpen.
Op Dell forums is hier een evt.oplossing! (in 't Engels)
Laat ff weten als je er niet uitkomt.

Laatst bewerkt:
gisteren dell updates gezocht maar er waren er geen van de laatste jaren dus lijken me niet relevant?
Het andere heb ik nog niet kunnen proberen, heb de pc juist naar mijn studentenkamer gebracht & ga daar pas dinsdag naartoe. Ik hou jullie dan op de hoogte

gisteren dell updates gezocht maar er waren er geen van de laatste jaren dus lijken me niet relevant?
Het andere heb ik nog niet kunnen proberen, heb de pc juist naar mijn studentenkamer gebracht & ga daar pas dinsdag naartoe. Ik hou jullie dan op de hoogte

Nee dat klopt,had ik ook al gezien.

en die link begrijp ik inderdaad niet heel goed. Dat spupdsvc.inf bestandje vind ik niet, of moet je daarvoor echt in safe mode zitten?

En zijn voorlaatste post, in wat moet je die dingen dan hernoemen? Ik zie daar dat het mapje system32 er iets mee te maken kan hebben. Als ik mijn pc opstart, opent dat mapje ook altijd automatisch, heeft dat er misschien iets mee te maken?

Ook zie ik bij configuratiescherm en software dat service pack 3 er is, en als ik die dan probeer te verwijderen lukt dat niet omdat hij het bestand niet vindt.

zoeken met geavanceerde opties

Als je zo'n bestand wilt vinden moet je geavanceerde zoekopties aanvinken
en
zoeken in verborgen bestanden en mappen aanvinken
zoeken in systeemmappen aanvinken
zoeken in submappen aanvinken

kan ook zijn dat je dat bestand niet op je pc hebt,dan hoor ik 't wel.
als je 't wel vindt dan moet je de bestandsnaam in de veilige modus veranderen omdat 't bestand in de normale modus mee wordt opgestart en je dan de naam niet kunt veranderen.
Succes.

Bedankt voor de reacties.Nu heb ik:

de map $hf_mig$, oem4.inf, oem5.inf en oem6.inf hernoemd.

" Rename file in C:\WINDOWS\system32\CatRoot\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE} " , hier wist ik natuurlijk niet welk bestand.

spupdsvc.inf vond ik niet, wel toepassingen met naam spup, en één .ref bestand. Eén van de toepassingen was spupdwxp waarbij iets over service packs stond, en dit bestand stond in het blauw? Deze heb ik ook hernoemd.

maar het heeft nog niet geholpen.

Nlite

Ik heb inmiddels de Dell forums wat grondiger doorzocht over dit onderwerp en meerdere keren werd gesuggereerd om een kopie van je originele cd(als je die hebt) te maken en deze te slipstreamen met SP3 (je hebt SP1 en SP3 nodig voor deze slipstream)
Hier zijn de links naar 't forum,Nlite(slipstreamen) en 'n uitgebreide stap-voor-stap Nederlandse handleiding.
Kost wel ff wat tijd maar dat is 't wél waard!
Succes.

http://en.community.dell.com/forums/p/19244124/19379130.aspx#19379130

http://en.community.dell.com/forums/p/19025685/19148671.aspx#19148671

http://www.nliteos.com/download.html

http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html

Laatst bewerkt:
ik heb dit bijna gedaan maar wou toch nog een vraag stellen voor zeker te zijn, over het toevoegen van service pack.

Er staat dus als basis service pack 1, dan voeg ik service pack 3 toe maar uiteindelijk komt er niet echt duidelijk te staan dat dat gelukt is? Ik blader, zoek het juiste bestand, dan begint het uitpakken van bestanden en als dat gelukt is kan ik wel op 'volgende' klikken, maar echt heel duidelijk wordt niet gezegd dat SP3 toegevoegd is. Klopt dit? Dan brand ik de cd en ga ik het proberen..

oke ik heb de cd maar gemaakt, dan is het toch de bedoeling dat ik hem heropstart vanop cd? maar dat lukt precies niet? Of moet je hem echt formatteren vanop de cd?

Van cd opstarten

Als je v.d. cd wil opstarten moet je wel in 't BIOS de bootvolgorde veranderen(boot sequence) of met 'n bepaalde sneltoets. Vóór 't booten, dat moet je ff kijken op 't scherm tijdens 't opstarten, worden meestal de sneltoetsen getoond om in 't BIOS te komen en evt. het Bootmenu,bij mij is dat F11 maar dat kan voor jouw pc een andere toets zijn.Je moet in ieder geval je cd/dvd station als eerste in de bootvolgorde zetten en vóór dat je opostart moet je wel de Xp-cd in het cd/dvd drive doen.
Tijdens het booten kun je ook nog de vraag op 't scherm krijgen om op 'n willekeurige toets te drukken om van cd op te starten.Als je dit gedaan hebt en hij start niet op van de cd dan kan er wat fout zijn gegaan tijdens 't slipstreamen en is je cd waarschijnlijk niet bootable.
Hoop voor je dat 't nu wel lukt!

goed, ik kàn heropstarten vanop cd als ik de bios verander, maar ik had nooit door dat het de bedoeling was dat ik dan moest formatteren. Vind ik toch veel werk, en dat ga ik uitstellen tot ik echt problemen ondervind met SP2. Bedankt voor de moeite, ik zal dit topic sluiten

Dual Boot

Je kunt er ook 'n dual-boot systeem van maken,je behoudt je huidige WindowsSp2 en je maakt 'n partitie erbij waar je de Slipstreamversie met Sp3 op zet.
Dan hoef je je huidige versie niet te formateren/verwijderen.
How To? er zijn vast nog meer links te vinden.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan