Service poort Youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.

MB2505

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Berichten
66
Hoi,

Ik heb een Gigaset sx762 router waarmee ik, via de firewall->toegangsbeheer, alle pc's in het netwerk de toegang tot bepaalde websites wil ontzeggen. O.a. YouTube. Hiervoor heb ik echter wel twee dingen nodig, nl.: protocol en poort. Protocol is volgens mij gewoon TCP, maar weet iemand ook het poortnummer van YouTube?

Alvast bedankt,

Groet,
Marten
 
voor normale requests zal dat poort 80 zijn. Meestal kun je echter ook een range aangeven, maar ik ken de gigaset niet
 
Als je protocol TCP, poort 80 blokkeert, dan blokkeer je toegang tot alle websites. Volgens mij is dat niet wat je wilt.

Tijs.
 
Als je protocol TCP, poort 80 blokkeert, dan blokkeer je toegang tot alle websites. Volgens mij is dat niet wat je wilt.

Tijs.

Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. Het gaat echt om een aantal specifieke websites.
 
Als ik je verhaal uit je startposting zo begrijp kun je alleen port-filtering doen, dus protocollen en poorten blokkeren (geen ip-adressen of website-namen erbij).
Als dat inderdaad klopt dan is het alles of niets: Alle website geblokkeerd of geen websites geblokkeerd.

Tijs.
 
Oké, bedankt voor de antwoorden. Weet iemand nog een programma waarmee het uitgaand verkeer in de gaten kan worden gehouden en evt. geblokkeerd?
 
Elke firewall zo'n beetje. Echter moet het verkeer dan wel via een centraal punt lopen. Anders ben je aangewezen op een extra punt maken tussen je computers en het internet.

Als je alle computers in het netwerk beheerd kun je overigens ook een heel eind komen met windows parental controls, of dergelijke software. Dat werkt echter weer niet voor telefoons / tablets etc.
 
Allemaal bedankt voor de antwoorden! 'k Zal ik kijken wat ik met de informatie kan ;)
 
Heel veel nut heeft het niet als uw gebruikers proxy's kunnen gebruiken. Anders kunt u ook een ping uitsturen naar www.youtube.com en de toegang verbieden. Via ip adress. Mensen met een beetje verstand kunnen het wel omzeilen of je moet ook de proxy sites verbieden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan