Servicehost gebruikt constant 99% Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaas444

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Beste forumleden,

Al een week lang doet mijn laptop (Toshiba Satelitte L-50-A-1EH) erg traag dus ging ik kijken bij mijn taakbeheer of er een programma actief bezig was. Wat ik zag was dat er 3 processen continu veel Schijf gebruikte namelijk "Servicehost: Lokale service", "Servicehost: Lokaal systeem en "Systeem" maar voornamelijk de lokale service die ook af en toe mijn processor gebruikt. Ik dacht dat mijn laptop updates aan het installeren was dus liet hem even gaan maar na een week is het nog niet gestopt.
71517fa0b6.png

Ik heb al meerdere manieren van andere fora's geprobeerd zoals een Disk scan op fouten, Windows Updates uitschakelen en een volledige PC scan met Malware Bytes zonder enig resultaat. :(

Weten jullie misschien de oplossing? :confused:

Alvast bedankt! :thumb:

Mvg,

De harde schijf hoort ong. 500 MB/s te kunnen lezen/schrijven, dus zou maar een kleine belasting mogen zijn.

Je kunt onder Servicehost precies zien wat er onder die Servicehost draait (die 3 services: Base Filtering engine, Diagnostic Policy service en de Windows Firewall).
Echter, je hebt ze alle 3 nodig, dus... Niet aankomen en zoeken naar de échte reden waarom je laptop traag is.
Ik zou kunnen denken aan een overlijdende harde schijf danwel een schijf die zodanig vol is dat alle bestanden gefragmenteerd zijn.

Tijs.

Maar deze laptop is nog geen jaar oud en heeft nog de helft van de schijfruimte over? Ik heb dit probleem wel met mijn vorige pc's gehad waarbij een programma maar een paar MB schijf gebruik en vervolgens 99% aangeeft maar die programma's kon ik uitschakelen..

Dan eens achterhalen of de harde schijf problemen heeft: Wacht desnoods tot anderen nog tips geven, maar je zou evt. Hard Disk Sentinel kunnen proberen.
Die software heb ik alleen gebookmarkt, niet zelf uitgeprobeerd, dus kijk zeker bij het installeren uit wat je allemaal (mee-)installeert.

Tijs.

Welk besturingssysteem heb je, dan kan ik je vraag naar de juiste sectie verplaatsen

Schijf gebruikt nu 100% en ook veel processor. Is er echt niemand die me kan helpen? :confused:

Ik heb deze stappen gevolgd:
Method 2: I would suggest you to perform clean boot and check if any third party application is causing the conflict. Please follow the instruction mention in link below and check.
http://support.microsoft.com/kb/929135.
Note: After you have finished troubleshooting, follow these steps to boot to normal startup.
a) Press the ‘Windows + R’ key on the keyboard.
b) In the ‘Run’ windows type ’MSCONFIG’ and click ‘Ok’.
c) On the ‘General’ tab, click the ‘Normal Startup’ option, and then click ‘OK’.
d) When you are prompted to restart the computer, click ‘Restart’

En bij een clean boot krijg ik inderdaad niet meer dat die servicehost op volle toeren draait. Het probleem is wel dat ik dan bijna niks meer kan zoals de helderheid van mijn scherm aanpassen, geen drivers meer voor internet en geluid etc.

Dus is er een manier om erachter te komen welke applicatie het probleem dan is? Ik heb geen behoefte aan een volledige systeemherstel aangezien er veel belangrijke bestanden op staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan