Servicekosten berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heyajohnny

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo, ik heb hier een query. In deze vraag gaat het om het gedeelte OmzetExclBTW.

Ik wil de omzet berekenen en de servicekosten. De facturen die eindigen op een S zijn servicekosten. G en I zijn weer andere kosten.

In de onderstaande Query kan ik wel de OmzetExclBTW berekenen, maar niet de servicekosten, omdat die eindigen op een S, hoe moet ik dit oplossen

SELECT Facturen.BedrijfID, Bedrijven.Bedrijfsnaam, Year([Datum]) AS Jaar, DatePart("q",[Datum],2,2) AS Kwartaal, Month([Datum]) AS Mnd, Format([Datum],"mmmm",2,2) AS Maand, Sum(CCur(Round([Aant]*[Prijs]*(100-[Korting])/100,2))) AS OmzetExclBTW, Sum(CCur(Round([Aant]*[Prijs]*[Korting]/100,2))) AS BedragKorting
FROM (Bedrijven INNER JOIN Facturen ON Bedrijven.BedrijfID = Facturen.BedrijfID) INNER JOIN Factuurposten ON Facturen.FactuurID = Factuurposten.FactuurID
WHERE (((Facturen.FactuurID) Not Like "*G" And (Facturen.FactuurID) Not Like "*I" And (Facturen.FactuurID) Not Like "*P" And (Facturen.FactuurID) Not Like "*S"))
GROUP BY Facturen.BedrijfID, Bedrijven.Bedrijfsnaam, Year([Datum]), DatePart("q",[Datum],2,2), Month([Datum]), Format([Datum],"mmmm",2,2);

Nu heb ik zeg maar een veld met servicekosten. Die moet dezelfde som hebben als OmzetExclBTW,
maar die moet alle velden die op een S eindigen optellen. Dus LIKE "*S"

Kunnen jullie mij helpen??

Kan ik dan niet zoiets als in de query de regel: Not Like "*S" weglaten en in het veld servicekosten zoiets zetten als: OmzetExclBTW WHERE Facturen.FactuurID Like "*S"

En in het veld omzetExclBTW dan: WHERE Facturen.FactuurID NOT Like "*S"

Alvast bedankt voor de moeite :thumb:

Mijn vraag is opgelost.
Ik moest een subformulier aanmaken met een nieuwe query.
iig bedankt voor de moeite :thumb:

Bedankt om het te melden, ook al heb je niet veel respons gekregen voor deze vraag. Hopelijk volgende keer beter.

Ja, bedankt voor je antwoord. :DHet probleem met je vraag is dat hij een beetje onleesbaar is:rolleyes:. De meesten van ons zien in een oogopslag wat een mogelijke oplossing zou zijn, of in welke richting je zou kunnen denken.:p Jouw vraag had een aantal oogopslagen :shocked:nodig en redde het toen nog niet. Vandaar...:confused:

Ja, sorry.

Ik ben soms een beetje onduidelijk. Ik zal de volgende keer proberen het wat beter uit te leggen. Maar iig bedankt :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan