servicepack 2 en 3 raar verschijnsel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupske

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
152
Hallo,

Ik heb sindskort een raar probleem.
eergister had ik namelijk een nieuwe videokaart in mijn computer gezet. precies zo geinstalleerd als het moest. vervolgens mijn computer opnieuw opgestart. egter bleef hij hangen bij de bootscreen.

Na veel gerommel en geknutsel ben ik niet verder gekomen en heb ik mijn computer maar geformateerd.
na windows weer geinstalleerd te hebben. en de drivers van me videokaart te hebben geinstalleerd deed die het weer.

Alleen, doet mijn computer het bij servicepack 2! zodra ik naar servicepack 3 ga blijft hij weer vast zitten in bootscreen.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
of is het niet erg om altijd maar op servicepack 2 te blijven?

mijn pc:
1 GB werkgeheugen.
intel pentium 4 3.2 Ghz
ati radeon hd4650 1024 MB.
 
In principe zul je zeer zelden meemaken dat SP3 verplicht is voor het een of ander. Dus in dat opzicht kun je gerust bij SP2 blijven.

Wat je ook kunt proberen is direct een SP3 geïntegreerde XP installatiecd te maken, en die gebruiken voor installatie. Je kunt zelfs proberen met zo'n SP3 geïntegreerde installatiecd de huidige te 'upgraden', want dat is een andere manier om SP3 op de computer te zetten.
Upgraden doe je door de XP CD (met SP3 in dit geval) in je computer te stoppen tijdens de werking van XP en dan kiezen voor installeren, en tijdens het installeren kiezen voor Upgrade. Andere methode is om op te starten van die XP CD, Enter drukken om XP te installeren, F8 voor bevestiging End User License Agreement en dan in het volgende scherm de R van repareren te kiezen.

Denk er wel aan dat je in beide gevallen de product-key (='cd-code', dus xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx) nodig hebt, maar omdat je schreef dat je al eerder een herinstallatie hebt gedaan zul je die wel bij de hand hebben.

Handig programma dat je kunt gebruiken om zo'n SP3 geïntegreerde CD te maken is nLite
SP3 heb je er ook in de volledige versie voor nodig:
SP3 voor XP Engels: hier
SP3 voor XP Nederlands: hier

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan