servicepack2

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa02

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2003
Berichten
198
Door alle horrorverhalen heb ik de installatie van servicepack2 nog altijd niet aangedurfd. Ik krijg elke keer als ik internet de melding dat er nieuwe updates zijn. Dit betreft dan servicepack2. Ik klik de melding weg. Maar wat mis ik precies wanneer ik SP2 niet installeer? Wanneer ik via Window updates laat zoeken naar nieuwe updates komt alleen SP2 eruit. Graag advies.
 
waarom zet je die auto update niet uit dan??
configuratiescherm/prestatie en onderhoud/systeem en dan tabblad automatische update,bovenste vinkje weg halen ,dan zeurt ie niet meer
 
En wat je mist?
Kijk hier eens bij 8 september. Dat is deel 1 van SP 2 nader bekeken. Er is ook nog een deel 2 en 3!


http://www.breekpunt.nl/artcat.asp?id=SW


Maar waarom ben je huiverig? Als het problemen oplevert verwijder je het toch gewoon weer!!
 
Laatst bewerkt:
Je mist de laatste beveiligingen en verbeteringen van XP als je sp2 niet installeeert. Ondanks alle horror-verhalen kun je het rustig installeren. Wel even goed doen:
Scannen op Spyware Virussen en indien aanwezig verwijderen.
Schijfopruimen Defragmenteren
Dan Sp2 downloaden (als je geen schijfje hebt) en daarna de verbinding met internet verbreken. Firewal en Virusscanner uitschakelen en ook alle overige programma's afsluiten.
Dan installeer je Sp2.Vervolgens schakel je je virusscanner weer in en ook je firewall. Let wel in Sp2 zit ook een firewall. Maar je mag er maar een actief hebben. Dan laatste updates ophalen en installeren en je bent weer helemaal bij met een veilig systeem.
Op deze wijze heb ik al diverse pc's gedaan en nerges ben ik daarna op problemen gestuit.
 
Bedankt voor alle goede adviezen. Ik ga het van het weeken proberen en duim maar voor me dat het allemaal goed gaat
 
Nog één vraag: ergens anders op deze site las ik dat je ook moet voorkomen dat de dooe jullie genoemde programmaá mee opstarten bij het weer herstarten van de PC. Nu heb ik bij MSCONFIG-opstarten zo'n 26 zaken staan die allemaal staan aangevinkt. Ik herken o.a. AVG, maar voor de rest is het me nogal onduidelijk welke ik moet cq. mag uitzetten. En het is niet mogelijk om dit te kopiëren en hier te plakken.
Hoeveel risico loop ik als ik iets teveel afvink.
 
Geplaatst door lisa02
Door alle horrorverhalen heb ik de installatie van servicepack2 nog altijd niet aangedurfd. Ik krijg elke keer als ik internet de melding dat er nieuwe updates zijn. Dit betreft dan servicepack2. Ik klik de melding weg. Maar wat mis ik precies wanneer ik SP2 niet installeer? Wanneer ik via Window updates laat zoeken naar nieuwe updates komt alleen SP2 eruit. Graag advies.

Dit is voor een groot deel achterhaald.Installeren zou geen risico mogen opleveren,en als je niet vertrouwd,zorg dat je back-up hebt.
Mi gewoon installeren.
 
Ik wilde even laten weten dat, dankzij je adviezen, de installatie prima is verlopen. Eén ding liep echter anders. Ik kon alleen maar op ïnstalleren"klikken en vervolgens ging de hele installatie achter elkaar door zonder dat ik de verbinding met internet kon verbreken.
Trouwens gelijk toch nog een vraag: ik kwam nu ook servicepack3 tegen om te installeren. Ik heb zelf "automatisch update installeren" aangegeven. Wordt SP3 dan ook automatisch geinstalleerd?
Of is het verstandig de tweede optie te kiezen: "Wel automatisch updates maar zelf aangeven wanneer installeren""?
 
Bij SP3 moet ik denken aan Office.Heb je dat op je computer staan ?
Mbt tot de opties zou ik idd kiezen voor de door jou genoemde laatste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan