services.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Berichten
194
hallo, ik dacht iets verdachtgevonden te hebben en heb iets verwijderd dat niet mocht denk ik nu krijg ik telkens 2 pop up vensters over dat probleem: nl:c:/windows/system32/services/service.exe ik heb dat laatste verwijderd ik denk dat het een onderdeel is van windows mediaplayer wat als ik muziek aanklik moet ik telkens zeggen met wat dit moet geopend worden kan ik dat bestand van mijn cd rom terug kopieren (xp)
de reden dat ik dat verwijderd had was dat ik opeens 30 virusmails per dag kreeg maar blijkbaar kwam dat omdat ik winamp had geinstaleerd na die te hebben verwijderd krijg ik gelukkig geen virusmails meer
 
En heb je je pc ook gescand met een up-to-date virusscanner? Of online, bijvoorbeeld bij Housecall? Dat service.exe wijst namelijk inderdaad op een virus en is beslist geen onderdeel van Windows Media Player. Met WinAmp heeft het evenmin van doen. Scan je pc met een up-to-date virusscanner of online en laat ons weten wat de resultaten daarvan zijn. Succes.
 
services.exe (2)

hallo Tania,
blijkbaar was dit toch iets met virussen, wel ik heb ad aware laten draaien alsook spyware search and destroy ook de nieuwe ad aware geprobeerd (6.181) maar die moet je registreren betalen dus opdat die volledig zou werken en heb ook tweak now register cleaner laten draaien en die had 17 problemen gevonden en heb dat allemaal laten herstellen. ik heb ook gezocht in het register naar service maar daar blijf ik liever af want vond desbetrefende niet, ik heb mijn pc heopgestart en krijg nog steed deze 2 vensters: venster1: windows kan het bestand c:/windows/system32/system.exe niet vinden (had ik verwijderd) controleer of u de naam juist hebt ingegeven etc.
venster2: kan het betsand c:/ wi/w32/s/s dat in het register staat vermeld (maar waar?) niet laden of starten, controleer of dit bestand bestaat op uw pc (nee heb dat verwijderd) of verwijder de verwijzing naar dit bestand uit uw register. dat was het en al zeer erg bedankt voor uw hulp tot hiertoe
 
Nogmaals:

En heb je je pc ook gescand met een up-to-date virusscanner? Of online, bijvoorbeeld bij Housecall? Dat service.exe wijst namelijk inderdaad op een virus en is beslist geen onderdeel van Windows Media Player. Met WinAmp heeft het evenmin van doen. Scan je pc met een up-to-date virusscanner of online en laat ons weten wat de resultaten daarvan zijn. Succes.

Doe dit nu maar even, want volgens mij is het een zootje op je pc. Eerst noemde je service.exe, dat een resultaat is van een worm. In je laatste bericht gaat het ook nog eens over system.exe, een trojan.:( Ben benieuwd wat er nog meer voor beestjes in jouw systeem rondkruipen.:confused: Foute boel dus. Doe een virusscan en plaats daarna, zoals Tanja al suggereerde, ook een HijackThis-log in het daarvoor bedoelde topic.
 
Laatst bewerkt:
service.exe (3)

hallo buffy en tania,
sorry het was wel degelijk service.exe (niet system)
ik heb ook trend on line scanner laten draaien die vond (8?) virussen, waarvan 6 van java_byte maar die kon hij niet verwijderen omdat die in gebruik was? de laatste 2 waren: Troj ML free.a en Troj_ms cache.dll deze 2 zijn wel verwijderd, eerst en vooral bedankt maar bij het opstarten krijg ik nog steeds deze 2 vensters en voor ik on-line ga duurt het een seconde of 10 dat die zandloper iets doet. die zogenaamde java virussen stonden op documents and settings maar betwijfel of dat wel degelijk virussen zijn ik heb van sun java voor xp en dat is niet ondertekend door xp maar heb die wel nodig om sommige programma te laten draaien zo'n kopje koffie
 
finally service.exe 4

hallo tania en buffy en alle medewerkers van helpmij.nl
het programmaatje hijack this heeft me geholpen daar vond ik duidelijke boosdoeners en nadien starte mijn pc op zonder die pop ups tevens zijn die virussen weg,
heel erg bedankt pc-engelen
 
Re: finally service.exe 4

Geplaatst door sneaky7
hallo tania en buffy en alle medewerkers van helpmij.nl
het programmaatje hijack this heeft me geholpen daar vond ik duidelijke boosdoeners en nadien starte mijn pc op zonder die pop ups tevens zijn die virussen weg,
heel erg bedankt pc-engelen

Komt het probleem na opnieuw opstarten niet terug?
(Alleen uitvinken in HijackThis is vaak onvoldoende, vandaar mijn vraag. En vandaar altijd het advies om even aan de expert te vragen wat er precies moet gebeuren...)
 
Gelukkig ben je van je popups verlost. Weet je zeker dat je van alle virussen afbent? Anders kun je de besmette bestanden in veilige modus wel verwijderen.:)

Ik zie dat je het log nog niet hebt laten zien aan de expert. Ik ben het met buffy eens dat je het best nog eens door Pieter naar je log kan laten kijken. Wie weet vindt hij nog meer.

Als je zelf gaat experimenteren met hijackthis kun je de problemen ook erger maken;)
 
Laatst bewerkt:
hijack

hey tania, hoe kon ik die hijack laten zien aan een expert er zijn daar maar weinig knoppekens, ? wat is het adres van die expert en moet ik die log als een attachement opsturen naar ergens? verder lijkt mijn pc ok maar jullie hebben gelijk natuurlijk, ik ben 56 en niet zo'n expert op dit gebied
 
hijak log

hallo op aanraden van tania en buggy hier m'n log iets verdachts nog?
 

Bijlagen

  • logfile of hijackthis v1.doc
    25,5 KB · Weergaven: 36
virussen JAVA_BYTEVER (server.exe finale)

hallo Tania en Buffy,
ik ben nu al iets wijzer dank zij jullie, en constateer hoe dom ik zelf ben eingelijk, inderdaad via trend house call vond die nogmaals die 6 java virussen het zijn volgens hun uitleg ergens verderop virussen die heb ik nu ook verwijderd die trojaanse paarden zijn ondertussen niet meer te zien via mijn virusscanners panda en housecall en heb net nog de hijack log verzonden m'n pc was duidelijk aan een grote schoonmaak toe nogmaals bedankt
 
Re: hijak log

Geplaatst door sneaky7
hallo op aanraden van tania en buggy hier m'n log iets verdachts nog?
Graag de inhoud van je bijlage kopieren en plakken in de boven genoemde link.;)
Hier wordt er niet naar gekeken.

Geen bijlage plaatsen daar.
 
Ik zie dat het erg druk was in dat topic. Het anwoord van Pieter plak ik voor de zekerheid hier voor het geval je het gemist hebt.


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door sneaky7

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - (no file)

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/f...etup1.0.0.6.cab


--------------------------------------------------------------------------------



Hoi sneaky7,

Vink de bovenstaande aan in HijackThis, sluit alle vensters behalve HijackThis en klik op Fix checked.

Start dan je computer opnieuw op.

Groetjes,

Pieter

Ik las ook dat je veel mails krijgt uit dat topic. Dat komt omdat iedereen zijn log daar plaatst. Als je probleem opgelost is dan ga je naar je mail en klikt er 1 aan van "helpmij tegen spywareoffensief".

Onderaan die mail staat een link die je aan moet klikken als je geen mail meer wilt krijgen over DAT onderwerp. Daaronder staat een link als je helemaal geen mail meer wilt krijgen over de vragen.

Die bovenste moet je aanklikken.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan