'Services starten' blijft hangen, Laptop krijg ik niet opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanusAkelig

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2015
Na eerdere opstartproblemen met Acer Aspire 7741ZG laptop die niet weer wilde opstarten, harde schijf opnieuw gepartioneerd en Windows 7 er opnieuw opgezet.
Nu bij opstarten blijft ie hangen bij 'services starten'.
Waar kan het probleem nu eigenlijk zitten? Wat kan ik doen om dit op te lossen?
Heb gisteren al een CHKDSK van de hele harde schijf gedaan.
Wie kan mij helpen?

Geef Windows de opdracht om de beveiligde systeembestanden te controleren met: sfc /scannow bij Uitvoeren. Wanneer Windows fouten aantreft dan wordt om de installatieschijf gevraagd.

Kijk anders bij de Logboeken en zoek naar meldingen van kritische fouten ten tijde van het stoppen.

Dat Windows er nieuw geïnstalleerd op staat is wel vreemd. Zijn de moederbord drivers er op gezet met het schijfje wat bij de laptop hoort? Succes.

Na ongeveer een half uur ging ie verder met apparaten instellen en systeeminstellingen aanpassen.
Dit duurde wveer erg lang waarna ik melding kreeg dat er problemen waren door soft of hardwarematige veranderingen en dat daardoor het register missing of corrupt is.

Probeer de opdracht in Veilige Modus (F8 bij het opstarten) want dan wordt het register niet gelezen maar dat moet je wel haast al gedaan hebben als Windows niet doorstartte.

Ik denk dat je niet de Windows 7 drivers gebruikt hebt.
Is er al een automatisch systeemherstelpunt gemaakt, toen de installatie nog werkte? In dat geval deze terugzetten en alles van daarna opnieuw installeren.

Dan zou ik formatteren en Windows opnieuw er op zetten. Controleer op de site van Acer of je de laatste versie van de Windows 7 laptop drivers hebt. Is er voldoende vrije ruimte in deze partitie? Kies eerst "Repareren" als de installatie begint, verschillende opstartproblemen kunnen worden verholpen.

Hoi,
Normaliter is Windows toch voorgeïnstalleerd op je laptop? Dan is het een eitje om 'm terug te zetten naar fabrieksinstelling.
Maar dat is hier blijkbaar niet het geval, dus graag wat meer uitgebreide info hoe je e.e.a. precies hebt gedaan.

Ander voorstel:

Start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixmbr
  3. bootrec /fixboot
  4. bootrec /rebuildbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.:)

Zal eens wat gaan uitproberen. Heb het vermoeden dat harde schijf zijn beste tijd heeft gehad. Zojuist Windows 7 opnieuw weten te installeren krijg ik na het uitvoeren van updates oa sp1 een fatal error.
0xc000009a cant get out of hibernation.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan