Services

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbroeckx

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
45
Beste allemaal,

Hoe kan je bepalen of alle services die draaien ook daadwerkelijk nodig zijn.
Mogelijk is er veel "vervuiling" opgetreden en heeft je systeem daar last van.

Wie heeft hier inzicht in?

Met dank,

Paul
 
Laatst bewerkt:
Je zult bij het werken met het systeem eerder last krijgen van "te weinig" dan "te veel" ingeschakelde services..... welke services aan moeten staan en welke uit kun je alleen zelf bepalen.... e.e.a. is afhankelijk van wat je allemaal met het systeem "uitvreet".... Achter elke service kun je in systeembeheer lezen waar hij voor bedoeld is, heb je die applicatie niet zet je hem uit, twijfel je dan zet je hem op "automatic" zodat hij pas opgestart wordt zodra een programma 'm oproept.....
 
Bedankt

Bedankt voor je antwoord.
Vooral het op automatisch zetten spreekt mij aan en zal ik eens gaan proberen

Paul:thumb:
 
Toch nog wat aanvulling. Er is tussen XP Home en Pro al een groot verschil tussen het aantal services. Als bij de installatie van XP Pro bij de Windows-onderdelen de default-settings zijn gebruikt, heeft dat ook al tot gevolg dat er minder services worden geinstalleerd. Maar die heb je dan meestal wel nodig, zoals ErpCity al aangaf.
Ga in dit verband eens kijken bij Software, Windows onderdelen toevoegen of verwijderen. Als het goed is (en je XP Pro niet in een bedrijfsomgeving gebruikt) zullen er aardig wat (sud)onderdelen niet aangevinkt zijn. Voor de overige services staat op deze website wel een aardige toelichting. Maar nogmaals: een service uitschakelen, zoals op die site ook wel wordt aangegeven: ik begin er niet aan.
 
Interessante site die je meldt.

Ik zal met de services voorzichtig te werk gaan.

Bedankt,

Paul:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan