Serviio media streamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Ik bekijk mijn gedownloade films op de tv via serviio,maar heb een vraag;Bij de films staan menu's om een aflevering(bij serie's)te kiezen,maar die kan ik niet bedienen en zou niet weten hoe ik dat kan doen.Ook zie ik geen ondertitels terwijl die wel zijn ingebrand.
Is er iemand die hiermee ervaring heeft,zodat ik verder kan.

Ik ken het tooltje niet, maar stream je draadloos of.......?

Ik moet zo weg en daarom vast, vooruitlopend op je antwoord, het volgende.

Ik vond dit verhaal en toen was ik al 'klaar' met dit appje. Véél te omslachtig / gecompliceerd.
Als je de mogelijkheid hebt om een hdmi kabeltje tussen de computer en de tv te leggen, dan verdient dit progje de voorkeur. 99,999999% van alles wat er te vinden is op mediagebied speelt het zonder problemen af.

Ik heb niet de mogelijkheid om het bekabeld te doen,wel draadloos

Ik ken het programma niet maar komt ook op mij over als zeer omslachtig met de nodige ellende die je nu ervaart.
Misschien heb je er niks aan maar ik stream al een hele poos niet meer op de manier naar mijn tv en download niet eens meer.
Ik gebruik nu Kodi i.c.m. de Genesis addon. Zelf heb ik een Raspberry maar je hebt ook Android boxjes voor zo'n 50,-

Ben je in één keer van al het gezeik af en je kan alle laatste series en films kijken. Inclusief subs !!

Ik kan nergens de ned versie vinden van dat kodi gebeuren,heeft u voor mij een complete link ,zodat ik alles kan downloaden.vr dank

Dit kost geld,ik wil het op een eenvoudige manier met mijn laptop doen???

Laptop? Je schreef een paar berichten terug dat je geen mogelijkheden tot bekabeling had? Als je een laptop hebt, dan zet je die toch naast de TV, sluit 'm middels een HDMI kabeltje op je TV aan en verder gebruik je de VLC zoals ik eerder berichtte? Eenvoudiger kan bijna niet.

(Tenzij jij bedoelde dat je een laptop en / of een TV zonder hdmi hebt)

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad veruit het makkelijkst.
Ik neem overigens aan dat het een smart is omdat hij wel over wifi beschikt.

@kimswerd : als zou je geen HDMI aansluiting hebben op een van de apparaten, dan nog adviseer ik je de VLC te downloaden en eens te bekijken. Er is écht geen probleemlozere, (is dat een goed nederlands woord? ;) ) makkelijkere, veiligere, flexibelere, (betere?), mediaplayer te vinden dan de VLC.

In de verkenner klik je (rechts) op een mediabestand, whatever of het een muziek of filmbestand betreft en je kiest voor : afspelen met de VLC en voliá kijken / luisteren maar. Niks instellen, configureren etc. etc. , allemaal simpel.

Laatst bewerkt:
heb vlc,maar weet niet of ik de goeie heb en heb ook een smar tv,hoe moet ik vlc instellen om media te bekijken.Dus serviio maar weg,uninstallen.

Je hoeft aan VLC niks in te stellen. Nadat je je laptop middels HDMI met de TV hebt verbonden, simpel een video_ts map rechtsklikken en kiezen voor afspelen met VLC. Hetzelfde truukje voor een .avi, een .mkv of whatever.

Laatst bewerkt:
ok maar ik kan alleen draadloos,geen mogelijkheid voor hdmi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan