servos aansturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
715
hallo,


ik heb een arduino board. en nu wilde ik een c++ programma maken, eerst in console om een servo te besturen. met getvirtual key oid. dat als je pijltje omhoog drukt dat het programma dan de servo laat bewegen. alleen vroeg ik me af hoe ik in een gewoon c++ console proggramma dingen naar mijn board kan sturen

iemand een idee of dit kan en hoe?

mvg

michel
 
Staat er niet in de handleiding van de servo, of je een bepaalde ingang op hoog of laag moet zetten? Of dat er een bepaalde API meegegeven is?
 
ik wil zelf een programma maken om mijn board via de usb poort te besturen. dus met pijltje naar voren servo laten draaien bijvoorbeeld. maar mijn vraag is hoe ik dan die commands naar mijn board stuur.
 
Zoals ik al zei, kijk de documentatie van je servo en hetgeen wat je op je USB-poort aansluit eens door. Er is in gevallen als deze geen stukje code die werkt voor alle servo's.
 
ik weet hoe ik dingen kan ontvangen op mijn bord.

gewoon met Serial.begin

etc.

alleen dan kan je via een functie in het programma waarmee ik programmeer dingen sturen. alleen ik wil mijn eigen programma maken zodat ik met de pijltjes een servo wil besturen. dus dan moet je in mijn programma bijvoorbeeld pijltje omhoog doen en dan moet mijn programma data naar mijn board sturen via usb poort zodat de servo aan gaat. alleen ik weet niet hoe ik dit moet sturen en uit die documentatie word ik ook niet echt wijzer.

documentatie btw hier : http://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardDuemilanove
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan