Sessie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderkorf

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2006
Hallo,

Voor school moet ik met mijn team een E-ducation systeem bouwen. Dit systeem bestaat uit Moodle, Questionmark Perception, MediaWiki en Vtiger. Dit alles moet verbonden zijn met LDAP, als authenticatieserver. Nu hebben we de beschikking over een dergelijke server, maar als wij de juiste instellingen in Moodle invoeren, krijgen we de volgende fout:

"LDAP-module kan met geen enkele server verbinden: Server: '79.125.58.3' Connection: 'Resource id #49' Bind result: ' "

Ik denk dat het probleem samenhangt met het feit dat we geen https-pagina's kunnen bereiken. Denk aan Gmail. De SSL en TLS opties staan aan, we hebben elk vinkje aangezet in de internet eigenschappen maar het probleem blijft bestaan.

Wij gebruiken een server met windows 2003 erop, met DNS, DHCP, Active Directory, Internet Information System (IIS) draaien, maar wat doen we verkeerd?

Bedankt!

LDAP gebruikt standaard poort 389 TCP. Kijk na of die poort wel beschikbaar is vanaf Internet. Is dat niet het geval, dan zul je (m.i.) poort 389 TCP moeten portforwarden in de router naar het interne ip-adres van de LDAP server. Evt. zijn hier ook firewall regels op de router bij betrokken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan