Settings resetten na verplaatsen programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Berichten
649
Hallo,

Ik werk veel met de settings in visual basic, hij laadt/saved de settings gewoon goed. Het probleem is dat als ik mijn exe met opgeslagen settings (achtergrond kleur veranderd) verplaats naar bijv het bureaublad dan resetten de settings:(

Kan iemand helpen met dit probleem?

Alvast bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dan maak je een snelkoppeling i.p.v. het bestand te verplaatsen ;).

Je kan ook met .INI's in de Temp map gaan werken, maar dat is nogal omslachtig...
 
Dit is eigenlijk een vraag waar je niks mee kan. Dit is gewoon zoals Windows werkt. Verplaats je een bestand is de kans groot dat eventuele settings niet meer geladen kunnen worden omdat de paths niet meer kloppen.
Normaal gesproken hoor je zowiezo niet zomaar geinstalleerde programma's gaan zitten verplaatsen. Waarom zou je eigenlijk?

En anders moet je een snelkoppeling maken en die verplaatsen, dan kan het geen kwaad.
 
Dus eigenlijk kan ik beter een setup maken en dan het programma in de program files zetten en een snelkoppeling maken.
 
Ja, eigenlijk wel. Wat was je van plan dan?
 
Waarom een setup maken? Je kan toch je exe ergens neerzetten en vervolgens gewoon laten staan en dan de snelkoppeling ergens anders neerzetten.
 
Niet als-ie wil installeren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan