settlers 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neal

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
Berichten
178
voor degenen die dit spel kennen,
wanneer ik het spel open is er nog niets aan de hand
maar als ik een spel begin dan flikkert(ik weet wel niet of nederlanders ''flikkert'' begrijpen) m'n beeld.
ik heb al verschillende keren het opnieuwe geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen.
wie kan mij helpen
btw: met mijn scherm is er niets mis en bij andere games heb ik hier geen last van
 
Geplaatst door o'neal
(ik weet wel niet of nederlanders ''flikkert'' begrijpen)

Ook wij kennen de "dikke van Dale" waarin dit woord voorkomt, wat denk je toch raar over de 'Ollanders :D ;)
 
Lijkt op problemen met je videokaart. Welke videokaart heb je? Heb je de noeuwste drivers? Heb je al geprobeerd de videoinstellingen wat lager te zetten in het spel?
 
mogelijke oorzaken :

S4 is niet voorzien van de allerlaatste Patch ?

Andere mogelijke oorzaak : je systeem "trekt" 't niet ?

Mogelijk als referentiekader :
mijn oudste zoon speelt het spel naar hartelust op mijn 2e computer (van drie jaar oud) Specs : AMD Athon 1100, 512 MB RAM, Geforce DDR 256 (da's een heel oude Geforce kaart.....) en iets van een 24 of 36 speeds CD speler. En nogmaals, op dit systeempje loopt het als een tierielier.

Nu speel ik het spel niet, maar ik begreep van mijn oudste zoon dat er in de instellingen op grafisch gebied binnen S4 het nodige valt "in te regelen", zoals bijv. "detail" -> low - medium - high en andere grafische instellingen.

Als je een iets ouder systeem hebt dan zit daar wellicht de oplossing ? Grafische performance van de game iets "terugschroeven" ?

Heb je een splinternieuw of redelijk nieuw systeem, dan kan daar de oorzaak niet liggen, ik vermoed dat het dan een kwestie is van de patch even downloaden. Dat gaat trouwens vrij gemakkelijk: je gaat in het spel naar het internet en als je niet de allerlaatste patch hebt, dan legt S4 je imperatief op om eerst de patch te downloaden alvorens je online kunt gaan spelen.
 
Eureka :

er schiet mij nog iets te binnen :

ik heb het spel een jaar of twee geleden zelf ook nog eens gespeeld (en geinstalleerd). Ik herinner mij nu dat er tijdens de installatie (of direct daarna) een scherm verschijnt waarin je op een 4 of 5-tal gebieden je systeem moet definieren:

Ik weet de exacte vragen die gesteld worden niet meer, maar even als voorbeeld:
Er wordt gevraagd :
- of je pc een processor heeft van 133 tot 400, van 400 tot 800 enz.
- of je een grafische kaart hebt met een bepaalde geheugengrootte en
- nog een stuk of 2 a 3 van dit soort vragen.

Misschien heb je ergens een te "luxe" antwoord gegeven en denkt S3 dat je pc "sneller" is dan die in werkelijkheid is .........?
 
die patch downloaden,
dat zal ik eens proberen,
maar van die 4 vragen ben ik niks tegengekomen bij het installeren
 
die patch kan ik installen tot hij aan 90 % zit
dan komt er een error
ik denk dat ik het maar laat voor wat het is
toch bedankt
 
is mij ook wel eens overkomen (hangen), gewoon nog een keer proberen en wat die vragen betreft: het kan heel goed pas tevoorschijn komen na het installeren van de patch.

Suc6!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan