setup bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hoi, Ik heb fdisk gedaan, format c en opnieuw opgestart. Nu krijg ik de volgende melding Windows 98 setup bestanden zijn niet gevonden, Wie kan mij verder helpen Groetjes Helga

Start je wel op met een 98 opstartdiskette of met de 98 cd?

Na een format ben nl alles kwijt

Je moet de Windows-cd in de cd-speler doen dan Windows installeren.

Het commando is dan: x:\setup
( x staat voor de letter van je cd-romspeler)

Ja maar als schijfje erin zit dan krijg ik besturingssysteem niet aanwezig.Dus ik moet in bios opstart procedure omzetten = dat F10 bij het opstarten??

Hallo Computer staat op andere locatie Ik kom niet in de bios. En x:\setup werkt ook niet. Weet iemand nog een andere oplossing Graag als het kan Helga

Je hebt voor die "x" toch wel de letter van je cd-rom gebruikt?

Als je alleen C schijf hebt, is de letter van je cd-rom D.

Dan wordt het dus: D:\ setup.

In de meeste gevallen is het zo, dat tijdens het opstarten wel aangeven wordt welke toets je moet indrukken om in het bios te komen.

Boot optie aanpassen

Waarschijnlijk moet je in de bios de boot volgorde aanpassen, hiervoor ga je naar de bios van het systeem ( f10) en dan naar het blad "BOOT", waarschijnlijk staat deze standaard A: als eerste boot, als je van je cd wilt booten bij 98 moet je cd speler als eerste boot optie staan daarna A: en dan je Hardeschijf.

Bedankt voor snelle reactie. Ik heb ook d: geprobeerd, maar ook daar reagerde hij niet op. Helga

D is het haast nooit aangezien dat de driveletter voor de tijdelijke partitie is om de setupbestanden neer te zetten.

Kijk tijdens het booten vanaf diskette goed naar je scherm en daar zie je dan welke driveletter aan je cdrom gekoppeld wordt

Het is uiteindelijk gelukt om in de bios te komen F9 was uiteindelijk de toets. Toen kon ik het opstarten op cdr zetten en het wonder geschiedde het staat er op. Hartelijk dank weer voor jullie snelle reacties Helga

vele koppen weten meer

En weer hebben velen iets geleerd, van een vraag :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan