SETUP CPU frequency ECS K7S5A

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimcole

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2003
ik wil mijn pc upgraden met een ECS K7S5A PRO mobo, Ahtlon Xp2000+ CPU en 256MB DDRAM PC2100.
De DEFAULT van de SETUP BIOS zet deze processor op 100Mhz en dan wordt het DDRAM geheugen niet herkend en start de pc met een foutmelding. Met SDRAM geheugen gaat wel alles prima.. Weet iemand de juiste instelling voor deze CPU en/of geheugen?

In het BIOS handmatig de FSB op 133mhz zetten in plaats van 100Mhz.

(Multiplier op 13 zetten)

en hoe wou jij de multiplier veranderen op een ecs k7s5a:) of kan dat wel met de pro versie?

bij de normale k7s5a was er helemaal geen oc mogelijk, met een aangepast bios wel geringe veranderingen in de fsb, maar als je de mp wilt veranderen, moet je met schakelaartjes aan de gang die je erop moet solderen...

Geplaatst door wdekreij
bij de normale k7s5a was er helemaal geen oc mogelijk, met een aangepast bios wel geringe veranderingen in de fsb, maar als je de mp wilt veranderen, moet je met schakelaartjes aan de gang die je erop moet solderen...
maakt niet uit. Dan pikt ie de standaard (=goede) multiplier setting.

Standaard wel mogelijk

Volgens mij van 100 naar 133 is wel mogelijk op een K7S5A zolang je er maar een XP 1600 of hoger in hebt zitten is dat geen probleem , maar dus niet met een duron proberen ....daar krijg je spijt van ...(want dan mag je je CMOS eerst effe met een jumper clearen...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan