Setup diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

HanzieG

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
18
Op een helemaal geschoonde Imedia 5680probeer ik opnieuw Win ME te zetten. Maar er wordt gevraagd om originele setup bestanden, bijv de setupdiskette omdat het een 'update naar windows' betreft. Ik heb op bootdisk een OEMdiskette afgehaald, maar daarmee werkt 'ie niet.
Ik heb dus alleen maar de WinME cd en een bootdisk en er staat geen oudere versie van windows meer op.
Wie weet raad?
 
Welke handelingen heb je al gedaan?
Steek je wincd in de cdrom en zorg ervoor dat de pc start met de cdrom in de bios.
Daar staat dan setup op of die start vanzelf en dan gewoon alles overlopen zoals gemeld staat.
 
Er word om een diskette gevraagd voor upgrade controle. Dat houd in dat je moet bewijzen een oudere versie van windows te hebben waar je van kunt upgraden.
Wie weet is disk1 van windows 3.* voldoende?
 
analfabaantjer zei:
Er word om een diskette gevraagd voor upgrade controle. Dat houd in dat je moet bewijzen een oudere versie van windows te hebben waar je van kunt upgraden.
Wie weet is disk1 van windows 3.* voldoende?

Ik heb inderdaad niet meer zo'n diskette. Ik zal eens bij vrienden navragen om te zien of dat werkt!
 
Guus abc zei:
Wat heb je precies gedaan om de pc op te schonen?

Toen ik 'm kreeg stond er XP op, maar ook een bootsector virus (GencTurk / wkssvc32.exe) waardoor niets het meer deed. Ik heb eerst geprobeerd om XP opnieuw erop te zetten, waarbij alles geformateerd werd. Maar bij installeren kreeg ik steeds een kernel_stack_inpage error 0x00000077. :(

Ik heb vervolgens nieuwe bios gedownload en geinstalleerd en het opnieuw geprobeerd, harde schijf geformatteerd, etc. Maar stteds zelfde probleem. Dus toen besloten het met ME te proberen. En dan krijg ik de vraag om de diskette van een eerdere win-versie. Mocht dat lukken, dan hoop ik dat ik niet alsnog die stack-dump te zien krijg. Kan het een moederbordprobleem zijn??
 
Bij de melding "kernel_stack_inpage" is meestal de harde schijf de oorzaak, kijk deze eens na met het schijftooltje van de harddisk fabrikant, misschien krijg je die melding niet met ME, maar het is beter het zeker te weten.

Ook met deze kan dat, is opstartbaar en heeft ook de tools aan boord.
 
Lange Pier zei:
Bij de melding "kernel_stack_inpage" is meestal de harde schijf de oorzaak, kijk deze eens na met het schijftooltje van de harddisk fabrikant, misschien krijg je die melding niet met ME, maar het is beter het zeker te weten.

Ook met deze kan dat, is opstartbaar en heeft ook de tools aan boord.

Ik heb de moed opgegeven, heb voor 80 euri een DELL kunnen kopen met originele XP erop en die werkt uitstekend. Gestripte PB is naar het stort gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan