Setup, en dan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gene-genie

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
21
Uhmm..., misschien een dom vraagje, maarruh, als ik de setup van windows opnieuw uitvoer, wordt alles wat ik er nu verder ook op heb staan dan verwijderd (programma's en bestanden van mezelf), of wordt alleen windows opnieuw geinstalleerd, en blijft de rest bij het oude ? Het gaat mij namelijk eigenlijk alleen maar om het herstellen van een paar kleine foutjes...
 
Als je windows over je oude windows heenzet, blijven waarschijnlijk de foutjes er ook inzitten. Als je een schone installatie doet (en je hebt maar 1 partitie, dus alleen C) dan ben je je programma's en bestanden kwijt.
 
Dus ut kèn wel ?

Wat is een schone installatie ? Waar het mij om gaat is dat de restore functie (na een virus) niet meer goed werkt, en Explorer (door eigen geklooi) ook niet meer zo !! ;-)
 
Mischien is het beter ff te vermelden om welk virus het ging.

Schone installatie is hardeschijf formateren(leeg maken) en daar weer Windows opzetten.
Dus een fris begin.:)
 
Bah vies !

Nee, maar dan gaat het mij dus niet om een schone installatie, je kunt setup toch ook (opnieuw) uitvoeren zonder eerst te formatteren ?
Het ging overigens om (volgens Avast! antivirus) VSB:Malware.[gen] maar later werden het er steeds meer, uiteindelijk kreeg ik het alleen weg door een aantal bestanden uit de restore map te deleten ! (Nadat ik ook zelf weer een aantal stomme dingen had gedaan; helemaal les 1. bij een virus vergeten: raak niet in paniek, de compu is geduldig... ;-)
 
Laatst bewerkt:
eerst even dit: ben je er zeker van alle restanten van dat virus kwijt te zijn? Anders heeft setup opnieuw uitvoeren geen zin. Noem even het virus waar je last van had.
Als je windows ververst worden volgens mij die foute onderdelen wel vernieuwd, maar dat heeft dus alleen zin als je systeem virusvrij is!
 
ja ja

Ja dat is mogelijk, je kunt gewoon een setup opnieuw uitvoeren zonder dat hij alles wist, weet niet om welke versie Windows het gaat want bij Win200pro vraagt hij of je een schone nieuwe instalatie wil of een herinstalatie, let dus goed op wat hij zegt.

Maar mensen hebben gelijk dat als er al een hoop verknoeit is door een virus het zij wat dan ook, al die foutjes waarschijnlijk gewoon blijven.

Groetjes succes jjw
 
Lekkor prutson... [Huuu]

Ten A: Het ging hier om het virus VBS:Malware [gen] , althans zo noemt Avast! antivirus het ! Maar ik begrijp dat diverse andere scanners andere namen gebruiken; ookwel VBS_delnav.a !
Ten B: Yippie-a.jee ik gebruik windows ME. (Ik heb wel trek in een herinstallatie; je kan er nooit op achteruit gaan toch ?)
Ten C: Ja, ehh... hoe zeker kun je zijn dat je het virus kwijt bent (zoals ik eerder meldde, de bestanden zijn gewist) mijn vaste virusscanner, die het oorspronkelijk ook vond, vind nu al een paar keer helemaal nix meer.
Ook Pc-cellin (wat ik er nu weer afgegooid heb) vond niets meer. Of is dit een hééél eng virus, dat snachts komt spoken en stiekem de laden opentrekt...;-)
 
Op deze PC heb ik het aantal keren gedaan: gewoon ME eroverheen. Met de overige progjes ging niets mis. Ook met bestanden niet.
Ik weet niet wat anderen doen maar volgens mij gaat alles goed.
Gewoon CD van ME erin en overheen instaleren.
Ik weet niet hoe groot je schijf is maar ik zou daarna toch 2 partities maken.
Dan kun je voor de toekomst alle documenten op de andere partitie zetten voor het geval van…: nieuwe virus of anders...(knoeien dus) ;)

Falco
 
herstellen van de restore functie:

1. Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.
2. Double-click System, and then click the Performance tab.
3. Click File System, and then click the Troubleshooting tab.
4. Uncheck Disable System Restore.
5. Click OK. Click Yes, when you are prompted to restart Windows.

doe ook even start > uitvoeren > sfc [enter] (stop ME cd erin)

ps Je kan idd ME over bestaande heen installeren, dan verlies je niet je persoonlijke bestanden.
 
Goed plan...

Kijk, daar heb ik wat aan. Dank. Het is echter wel zo dat het bij mij ietsjes andersjes werkt, omdat ik zit vastgebakken aan een P.Bell met voorgeinstalleerde zooi (ja, beetje spijt van) maar het moet lukken.
Gaak binnenkort ff doen, maar eerst stiekem toch ff backupjes branden voor je weet maar nooit.
 
Post-tsop !

Nu ik toch nog aanlijn ben..., wat gebeurt er dan (tijdens een herinstallatie) met de berichten in Outlook Express ?
 
Blijven

Goede vraag, en ik weet het antwoord....
Nou jij toch...

grapje

Die blijven gewoon zoals ze nu zijn.

groetjes jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan