Setup error Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

simon911

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire One ZG5 minilaptop zonder CD ROM drive.
Op de laptop heb ik Windows XP opnieuw geïnstalleerd, vanaf een USB stick met de inhoud van mijn originele Windows XP CD.
Onder het installeren gaf hij een stuk of 5 keer een error dat hij een bestand niet kon kopiëren.
Maar nu als ik mijn laptop opstart, wil hij de setup openen, maar er zit een fout in het laden van de setup, waarschijnlijk door de bestanden die hij niet gekopieerd heeft.
Als ik mijn laptop vanaf mijn USB stick wil opstarten, geeft hij een Disk Error, op internet las ik dat je USB stick dan niet bootable is.
Ik heb al mijn USB sticks geprobeerd, maar geen één is bootable.

Hoe moet ik nou Windows repareren?
Moet ik nu een bootable USB stick kopen?

Alvast bedankt!

Waarom nu nog XP installeren als het over een paar maanden niet meer ondersteund is en niet veilig meer is? Ik zou voor een alternatief gaan zoals linux.
Lubuntu lijkt erg op xp en is gratis en makkelijk te installeren, en je hebt geen virusscanner nodig.
www.lubuntu.org

@Simon911: Heb je misschien een stel lege DVD's? Zo ja, zet daar dan (indien mogelijk) de installatiebestanden op. Zo niet, koop een stel van die lege DVD's en zet dán de installatiebestanden erop. Ik weet helemaal niet zeker of dit echt gaat werken, ik probeer alleen maar met je mee te denken.

@nielsh12: Windows XP kan je ook anno 2014 prima gebruiken, ik gebruik het zelf ook nog steeds (in een VM) met veel plezier, maar ik heb er ook geen internet op. Heb begin januari 2014 'm nog opnieuw geïnstalleerd. Dus het is alleen maar een kwestie om een nieuwe pc erbij te kopen die je voor internet gebruikt, als je XP wilt blijven gebruiken.

Oja, mijn excuses voor off-topic gedrag..!

Groeten, xp2

Bedankt allemaal, het is me half gelukt: als ik hem opstart vanaf mijn USB, krijg ik een error "ntldr is missing".
Ik heb een fix gedownload, die bij het opstarten de "ntldr" hersteld, maar dat lukt niet, omdat Windows half op mijn laptop staat.
Dus het is lastig!
Heeft nog iemand ideeën?

@xp2 bedankt, maar ik heb geen CD ROM drive, het is een minilaptop.

@nielsh12 dat trekt mijn minilaptop niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan