setup.exe werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsnarf

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Ik heb Quest for Glory Anthology. Deze cd heb ik al eerder op mijn computer geinstalleerd en toen werkte het allemaal perfect. Door een probleempje, heb ik het spel eraf moeten halen en nu wil ik het opnieuw installeren, maar als ik op setup.exe klik dan doet ie niks.
Ik heb ook al geprobeerd om op windows 98 compatible te runnen, maar dat maakt niks uit.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Lijkt er toch op dat er iets met de cd aan de hand is.
- Schoonmaken
- In een andere pc proberen (wil niet direct alles zeggen, want je cd speler kan ook vuil zijn)
- Bestanden van cd kopieren naar je hardisk en dan de setup draaien

ik heb al de bestanden op de harde schijf gezet. dan doet ie het nog niet. Ik heb ook geprobeerd om via cmd de installatie te doen. Als ik dan de setup.exe of sierra.exe (of andere exe bestanden) probeer dan wacht de comp een tel ofzo, en dan krijg ik de dos prompt weer en gebeurt er dus niks.

Dan lijkt het toch op een beschadigd bestand. Heb je het ook al op een andere pc geprobeerd?
En misschien een domme suggestie, maar ehhhh, misschien zit er ook een install.exe bij?

die werkt ook niet. Het probleem komt ook voor bij Space Quest en King Quest en die deden het hiervoor ook allemaal, dus ik hou het op een fout in mijn systeem (een instelling oid)
en ik heb eerlijk gezegd geen zin om mn pc opnieuw te installeren want hij doet t verder nog perfect. Ik moet dus echt een oplossing hebben :mad: :)

Als laatste zou ik toch eerst de installatie proberen op een andere pc. Je weet dan gelijk of het aan de cd ligt of aan je eigen pc

ik ga het wel proberen, maar het lijkt me toch raar dat precies de cd's van Sierra games niet goed meer zijn. KoToR, Oblivion ed doen het allemaal wel, het zijn echt de oude dos games. Ik heb trouwens vanmiddag QfG1 nog gespeeld en toen starte die wel gewoon op. Het is dus ook niet zo dat de cd's al lange tijd in de kast liggen.
Dus als iemand nog ideen heeft......graag
Ik laat iig nog weten hoe het op de andere comp is afgelopen.
QfG V doet het trouwens nog wel, maar dat is dan ook een windows game (is overigens wel een andere cd)

mm, ben iets verder gekomen. Krijg de melding:
The system cannot find the path specified.
Die melding komt dus van een bestand van de cd daar heb ik dus niets aan kunnen veranderen. Kun je hier misschien iets mee?
De setup bestandjes doen nog steeds niets,maar als ik in de directory het spel probeer op te starten krijg ik dit.

Laatst bewerkt:
op een andere computer werken de cd's gewoon. Ik heb wat gezocht op internet en ben een aantal mensen tegen gekomen (op forums) die de zelfde problemen hebben, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden die werkt.

2 dingetjes:
1. Bij mij werkt de link die je geeft niet (maar dat kan natuurlijk aan mij liggen :) )
2. Hij heeft het wel gedaan na de laatste update en deed het spontaan niet meer (het heeft dus niet echt met de update te maken. (en hij gaf geen foutmelding, ik heb het alleen geprobeerd omdat het om dos applicaties gaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan