Setup kan geen vasteschijfstation vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Berichten
545
Hallo allen,

Ik heb een probleem met het installeren van WinXP Pro op mijn laptop (acer extensa 5210).

Ik heb de intel sata hdd driver van de acer-site gedownload en op een floppy gezet. Installatie-cd in de drive en een usb floppy drive met de driver aangekoppeld. Druk bij het opstarten van de cd enkele keren op F6 en laad de betreffende driver.

Echter, nadat ik een Enter geef, krijg ik de volgende melding:

-------------------------------------------------------------------------------------------
Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan.
--------------------------------------------------------------------------------------------

De harde schijf staat wel in de bios.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

René
 
heb jij geen usb stick probeer het dan anders daar mee.
kijk ook even of je echt alle bestanden op je floppy heb staan ook text oem is belangrijk.
 
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het probleem opgelost... :). Op de site van Acer staat domweg een verkeerde SATA driver... :mad: Aangezien eenzelfde chipset in meerdere merken laptops wordt gebruikt, ben ik eens gaan zoeken en ben uitgekomen op de site van Toshiba (deze werkt en ben nu bezig met installeren)

Groeten,

René
 
Hoi Rene,

Ik ziet hier met hetzelfde probleem. Kun je aangeven welke drivers je gebruikt hebt.

Gr,

Vincent
 
Hallo Vincent,

Ik heb de driver van de Toshiba A200 gebruikt. Daar staat een download "Intel matrix storage manager" (is 21 mb). Wanneer je deze uitpakt, staat er een mapje waar je driver in staat.

Suc6,

René
 
Hoi,

Eerlijk gezegd, heb ik geen idee. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Mocht ie niet goed zijn, kan het geen kwaad.

Je kunt trouwens ook een andere bios van de site van Acer downloaden. Je krijgt dan de optie om je hd als IDE te laten draaien Voor de Extensa 5210 was dit versie 1.08.

Suc6,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan