Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muzzy

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Hoi helpers,

Ik heb het volgende probleem. De harde schijf van mijn laptop was kapot en ik heb een nieuwe gekocht. Als ik deze in de laptop zet en XP wil installeren krijg ik dus het bekende riedeltje

Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan.

Mijn harde schijf is IDE.

Ik heb verder een packerd bell easynote 4815

Kan iemand mij helpen want ik kom er niet meer uit.

bedoel je de serienummer van mijn xp cd of de serienummer van de laptop.

Als het die van de cd is, waar kan ik die dan vinden?

Ok,sorry ik heb m'n eerste reactie aangepast want ik zie dat je een IDE-schijf hebt (soms woordblindheid),dus is dat wat ik eerst opperde niet van toepassing.Kun je in het Bios komen? (meestal F2 of DEL trommelen tijdens de start. Kijk of daar de schijf wel te zien is. Maar ik zal eerst eens een handleiding van je laptop zoeken dus ff geduld.

Laatst bewerkt:
Kijk eens of je iets ziet over de series b.v. E1 series o.i.d. Want bij PB maken ze het je niet echt makkelijk wat dat betreft.

De bios is beveiligd met een wachtwoord. Ik moet de vorige eigenaar even bellen daarvoor. Gezien het tijdstip zal het wel in de ochtend moeten.

Kijk eens of je iets ziet over de series b.v. E1 series o.i.d. Want bij PB maken ze het je niet echt makkelijk wat dat betreft.

Op de achterkant staat niks in iedergeval. Moet ik dat in de bios vinden?

Hoe oud is de pc? Als je het w.w. weg wil krijgen moet je ff de CMOS-batterij eruit halen (paar minuten),die knoopcel op het moederbord. Kan lastig zijn bij een laptop. Maar dan is het w.w. weg.

Laatst bewerkt:
probeer eens een biosbackdoor
voor packard bell zou het bell9 moeten zijn ze veranderen ze vaak maar met een beetje geluk

bell9 is het in iedergeval niet.

Gezien het een laptop betreft vind ik het wat riskant om het open te maken. Ik bel gewoon morgen. Dat lijkt me het handigst.

Kloppen deze specs ? Dat nummer wat je erachter ziet staan PBxxxxxxxxxxx staat dat ook bij jou? Het probleem is als hij gedateerd is vind je niets meer op de site (ze worden dan zgn niet meer ondersteund)

Laatst bewerkt:
Hoi...

Ga even naar de site van PB http://www.packardbell.com/index.html
Kies daar de duitse site(germany)Dan daar naar de de ondersteuning.Rechts op de pagina zie je dan een link naar legacy products.Kies daar de easynote en kies voor de s4serie
Daar kan je alle drivers vinden.
Nadat je schijf het weer doet;)

Daar was ik ook al geweest (die tip van jou had ik al 's gezien) maar toen ik bij de s4 series de handleiding wilde downloaden kreeg ik er een v.e. desktop,dus ik was me niet zeker.

de specs kloppen wel behalve de harde schijf die nu 160gig ipv 50.

Ik ga even de Duitse pb bekijken.

Ik heb overigens nog geen ww ontvangen, zou daar over teruggebeld worden. edit: site is bij mij offline

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels de laptop open, maar ik kan de batterij nergens vinden. Ik heb wat foto's gemaakt in de hoop dat iemand het hier wel weet.

13012011009.jpg13012011010.jpg

De batterij kan overal zitten,dat is bij iedere laptop anders. Soms zitten ze een beetje verstopt/verborgen onder iets anders in. Voorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan