setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beekhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2011
Goedenmorgen,

Sinds vanochtend krijg ik mijn Toshiba Satellite L350 met Win XP niet meer opgestart, ook niet in veilige modus, of last profile.

Wanneer ik een repair wil draaien vanaf CD Rom, geeft ie de melding "setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden"....terwijl ik gisteren nog gewoon kon werken.

Heeft iemand een idee? HDD kapot?

En zo ja, is er dan de mogelijkheid om dat van HDD, met name Outlook mail te restoren op een andere PC of laptop?

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.

Is er nog wel en mogelijkheid om in de bios te komen zo ja kijk of daar de hd wordt gezien wordt hij daar niet gezien vrees ik het ergste.
En heb je toen hij nieuw was recovery dvd gemaakt?
Maar denk dat van veelen de beste optie heeft:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zie de HDD wel in de Bios. Dan zou het probleem dus in de driver moeten zitten. Ik heb gisteren nog op de laptop gewerkt. Vanmorgen bij herstart deed ie het ineens niet meer, zonder dat ik iets gewijzigd heb.

Nee, ik heb geen recovery DVD/CD gemaakt, zo slim ben ik helaas niet geweest.

Hoi,

Ja, de 'voorliggende' vraag moet eigenlijk zijn: is er geen recoverymogelijkheid vanaf een tweede partitie, of vanaf aangemaakt of meegeleverde recovery-dvd's.

Ik heb zelf een Toshiba laptop uit die periode gehad en daar zat een set recovery-dvd's bij.

Wanneer je één van tweeën hebt, heb je dat probleem met die harde schijf namelijk niet.

Het is overigens wel vreemd, want als ik de specificaties bij Toshiba bekijk, werd hij al geleverd met Vista en niet met XP ......

Probeer eens het volgende:

1. Schakel de laptop uit
2. Houd de F8-toets ingedrukt en schakel het toestel weer in.
3. Het menu Geavanceerde opstartopties verschijnt.
4. Selecteer Uw computer repareren met de pijltjes toetsen en druk op Enter
5. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Let wel: met deze methode ben je alle eigen gegevens kwijt. De laptop wordt namelijk weer teruggezet naar de toestand bij aanschaf.

Laatst bewerkt:
Dat klopt inderdaad, maar heb er XP op laten zetten bij aflevering omdat ik dat een fijner OS vindt.

Ik zal eens kijken of die originele CD's nog kan vinden, maar wellicht werken die niet omdat ik er XP op heb gezet.

Dat klopt inderdaad, maar heb er XP op laten zetten bij aflevering omdat ik dat een fijner OS vindt.

Ik zal eens kijken of die originele CD's nog kan vinden, maar wellicht werken die niet omdat ik er XP op heb gezet.

.... wat ik 'zeg', wellicht bestaat de originele recoverypartitie van zo'n 1,5 Gb nog.
Dan kan je opstarten terwijl je F8 indrukt, zoals ik eerder aangaf.
Dat heeft niks te maken met de Windowsversie die later op de C:- (of opstart-) partitie is gezet.
Maar nogmaals: mits die recoverypartitie ongemoeid is gelaten.

Ik heb nu overigens een HP-laptop met Vista en dat functioneert - na de servicepacks - helemaal prima.
Voor mij geen enkele aanleiding om dat alsnog te vervangen voor XP en ook niet voor Win7 .......

Laatst bewerkt:
Helaas staat die er niet meer op (net ff gecheckt).. Het zit waarschijnlijk in de driver van de schijf, ik krijg nl gewoon boot scherm, windows startup scherm en dan wordt het zwart..

Ik zal een floppy drive halen en dan kijken of ie de schijf kan vinden.. dat is denk ik verreweg de snelste manier, want dan zou ik daarna een repair kunnen uitvoeren..

Bedankt tot zover. Mocht je nog meer tips hebben,dan hoor ik het graag..

Ik heb zojuist de SATA drivers op een floppy gezet, en probeer via F6, via een andere (SATA) AHCI driver de Repair te starten, maar dit lukt me niet. Hij blijft hangen op het scherm waar staat "S".

Hoe weet ik of ik de juiste SATA driver heb geselecteerd? Geeft hij dit automatisch aan? Of moet ik alle drivers (zo'n 10 stuks) proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan