Setup loopt vast op nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Hallo,

Een vriend van mij heeft een nieuwe computer gekocht en hierop wil hij Windows XP installeren. De RAID drivers voor de 2 harde schijven zijn geinstalleerd. Bij het opstarten van de computer leest hij wel vanaf de windows cd-rom, hij laad de installatie (dat blauwe scherm met grijze balk onderin) maar voordat daadwerkelijk het blauwe scherm moet komen waarin wordt gevraagd op welk station windows geinstalleerd zou moeten worden houdt hij ermee op en zie je niets meer dan een zwart beeld.

Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?

Xander

Dit heb ik ooit een keer gezien. Toen bleek de videokaart het probleem te vormen. Met een andere, tijdelijke kaart kon toen wel windows geinstalleerd worden.
Misschien dat een van de uitbreidingskaarten ook bij je vriend het probleem is?

Dit kan natuurlijk alles zijn. Zoals hierboven aangegeven de videokaart, maar ik heb een keer hetzelfde meegemaakt, en dat bleek het Mobo te zijn.

Maar wanneer alles nieuw is, zou ik ff terug naar de winkel gaan.

Mvg Patrick

Precies, zeker bij een nieuwe computer zou het gewoon goed moeten gaan.

jah normaal zou je bij het opstarten toch ook een piepje moeten horen dat de videokaart OK is? het blijft namelijk erg stil... het betreft een 7800 GTX btw :D mag toch wel goede kwaliteit verwachten voor dat bedrag :confused:

Het is wel een originele windows xp cd?

Ik heb heeeeeele rare dingen meegemaakt met slechte copieen .

Sauria; zou de videokaart dan gewoon defect zijn? en wat bedoel je met uitbreidingskaarten?

Heeft die toevallig een cardreader deze even afkoppelen van het moederbord deze geven negen van de tien keer problemen bij nieuwe installatie omdat die deze niet herkend na het installeren van Winxp kun je hem gewoon weer aansluiten hij zal dan gewoon herkend worden.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door SJJ
Heeft die toevallig een cardreader deze even afkoppelen van het moederbord deze geven negen van de tien keer problemen bij nieuwe installatie omdat die deze niet herkend na het installeren van Winxp kun je hem gewoon weer aansluiten hij zal dan gewoon herkend worden.

nee geen cardreader..

Verwijder alle hardware behalve je videokaart en probeer dan nog eens.

Geplaatst door SJJ

Dan zal het moeilijk zijn om Windows opnieuw te gaan installeren.

De pc is nieuw, dus ik zou gewoon terug naar de winkel gaan.

Geplaatst door SJJ

geintje mag ik hopen?

maar we zijn nu iets verder gekomen, je kan nu wel de schijf kiezen waar windows op geinstalleerd moet worden, en opgeven uit welke partities deze moet bestaan (wij hebben gekozen voor 40.000 MB, totale schijfgrootte: 2x 250 GB) maar als hij de partities moet maken, loopt ie weer vast.

Hij loopt echter alleen vast als we de 2 harde schijven in een RAID0 hebben geplaatst... Als we de schijven gewoon als los laten zien kan wel gewoon windows geinstalleerd worden..

Zit er dan iets niet goed in die RAID0?

PS. de videokaart is in orde, het piepje bij opstarten is nu wel te horen..

PPS. Contact opgenomen met het bedrijf, maar deze vroeg ons langs te komen of de PC terug te sturen, maar aangezien dit niet om te hoek ligt willen we graag zelf nog even knutselen..

Ik vond het wel een goed idee om alle uitbreidingskaarten er uit te halen behalve de videokaart. Zodra je dan XP hebt geÏnstalleerd (als het gelukt is natuurlijk;) ) dan zet je de uitbreidingskaarten er 1 voor 1 in totdat het niet goed meer gaat!

Geplaatst door bjornruiter
Ik vond het wel een goed idee om alle uitbreidingskaarten er uit te halen behalve de videokaart. Zodra je dan XP hebt geÏnstalleerd (als het gelukt is natuurlijk;) ) dan zet je de uitbreidingskaarten er 1 voor 1 in totdat het niet goed meer gaat!

Ik denk dat wanneer je alle hardware verdwijdert., hij weinig zal installeren.:confused: :confused:

haha, ik denk dat hij het niet begrijpt en dat hij denkt dat we egt ALLE maar dan ook echt ALLE hardware gaan verwijderen ofzo:D Je moet alleen de PCI kaarten eruit halen :D

Dat denk ik ook, maar ja al doende leert men.
We leggen het misschien niet uitgebreid uit, waardoor die denkt dat de helekast gesloopt moet worden:D :) :D :D

Raid controller wel ingesteld:

Gewoon in de BIOS van je RAIDcontroller een raid 0 aanmaken en daarna XP installeren

Laatst bewerkt:
Geplaatst door SJJ
Dat denk ik ook, maar ja al doende leert men.
We leggen het misschien niet uitgebreid uit, waardoor die denkt dat de helekast gesloopt moet worden:D :) :D :D

haha mooi is dat, er zijn geen PCI kaarten.. we kunnen niets missen..

Mooi dat kunnen de mensen dus niet door het beeld scherm zien dus duidelijk antwoord geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan