Setup weigert na Virus infectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Sinds een virus infectie waarbij ofwel enkele files zijn verwijderd of in karantaine gezet weigert een Setup programma vam Installshield te werken. Het pakt de files kennelijk nog wel uit maar de echte installatie zie in niet gebeuren. Er blijven wel bij de taken lijst in de taskmanager twee taken over die niets doen maar die nl. het programma waarmee de installshield wordt gestart en het programma dat kennelijk de echte installatie uitvoerd in dit geval oa722.exe en Setup.exe. Het gaat hier over files van Aonix die voor een demoversie van hun software gedownload zijn. Als ik dit programma bij een ander draai dan werkt het wel. Wie kan me vertellen wat voor files ik opnieuw moet instalerern en waar ik die eventueel vandaan kan halen.

Alleen de installatie van dit programma dat vastloopt?
Heb je het wel goed verwijderd voor dat je het opnieuw installeert? Bij Configuratiescherm Software bijvoorbeeld ook weggehaald?

Probeer met een register hulpprogramma het register te ontdoen van fouten en overbodige informatie of verwijzingen. Hiervoor heb je een programma nodig en een systeemherstelpunt voor de zekerheid. Het is namelijk mogelijk dat de uitprobeerversie probeert te voorkomen dat je het programma nog een keer evalueert. Het is aan te raden om het register af en toe op te schonen en dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. Meestal krijg ik uitprobeerversies daarna weer aan de praat.

Setup Weigert nog steeds

Ik heb gecontroleerd of er software eventueel nog verwijderd moest worden. Dat was niet het geval. Daarna heb ik Register Mechanic naar het register laten kijken en problemen herstelt. Helaas is het probleem nog even groot.

Gezien de voorgeschiedenis van herstelde of verwijderde bestanden door de virusscanner of door de, mogelijke, besmetting komt een herstel van Windows als logische volgende stap naar voren. Tenminste als het probleem groot genoeg is daarvoor.

Daarnaast is jou probleem dat je niet weet of en hoe Aonis een herinstallatie blokkeert. Na systeemherstel van Windows kun je je daarop richten. Een systeemherstelpunt herstelt de instellingen en het register. Een herinstallatie met de Windows CDRom dll's en de Windows programma's. Lees voor het laatste wel even de aanwijzingen voor de preciese keuzes want Windows moet niet overschreven worden. Dat in geval van dat er geen schuldig programma is aan te wijzen want ik weet niet wat Aonis precies is en doet, heeft het met Java te maken? Dan zouden nieuwe applicaties of de updates van Java roet in het eten kunnen gooien en moet je weer een nieuwe versie van de demo software ophalen. Hierover kun je als laatste proberen informatie in te winnen en raad te vragen bij Aonis.

Het is goed dat je het register hebt opgeschoond, om verder oorzaken uit te sluiten kan je ook een schijfcontrole doen. Je hebt het immers over een ongelukkige omstandigheid met een virus...

In ieder geval kan je in een vraag op dit forum uiteindelijk meer vertellen over wat voor programma van Aonis je wilt installeren, wetende dat de computer en Windows voldoen aan de voorwaarden.
.

Laatst bewerkt:
Ter informatie: ObjectADA is een compiler voor ptogramma's geschreven in de ADA programmeertaal. Ik wilde weten hoe dat programma werkt en hoe het te combineren is met andere talen. Ik heb ook al bij Aonix geinformeerd of die iets weten maar die hebben tot nu toe niet gereageerd. Ik ben ervan overtuigd dat het niet een blokkade van een oude installatie was omdat ik tot nu toe nog niet eerder software van deze fabrikant heb gehad na de laatste herinstallatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan