Sexistische zoekpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik weet niet of het gelijkertijd met de nieuwe explorer is gekomen,maar het volgende doet zich voor.Als ik google dan krijg ik een niet gewenste zoekpagina met verwijzing naar sexpaginaas en gokken.Ik heb AdAware en CCleaner er op los gelaten maar zonder succes.Software SWITCH komt niet op mijn PC voor.
Ik zal proberen een screenprint hier bij te zetten.
groet Sytske

Bijlagen

• zoek2.jpg
    zoek2.jpg
    63,3 KB · Weergaven: 65
Geloof me, dit wordt NIET door Explorer veroorzaakt, maar door een site die jij bewust of onbewust hebt bezocht en die zo vriendelijk is om deze pagina door te linken / te laten popuppen.

...en voor de beeldvorming zul je iets meer informatie moeten geven dan alleen maar: "Als ik Google dan....."

WAT typ je in het Google zoekvak alvorens die pagina verschijnt? Welke woord of welke woorden.
WAT gebeurt er als je Google "routeplanner" intypt of van mijn part "mayonaise", komt dan OOK die pagina naar voren?

Laatst bewerkt:
Doe in eerste instantie onderstaande eens.

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Link Ad-Aware http://www.filehippo.com/download_ad-aware/

Geloof me, dit wordt NIET door Explorer veroorzaakt, maar door een site die jij bewust of onbewust hebt bezocht en die zo vriendelijk is om deze pagina door te linken / te laten popuppen.

...en voor de beeldvorming zul je iets meer informatie moeten geven dan alleen maar: "Als ik Google dan....."

WAT typ je in het Google zoekvak alvorens die pagina verschijnt? Welke woord of welke woorden.
WAT gebeurt er als je Google "routeplanner" intypt of van mijn part "mayonaise", komt dan OOK die pagina naar voren?

Bedankt Pasja
Inderdaad heb ik sexpaginaas bezocht .Dus jij vermoedt dat het daar vandaan komt?
Ik had een screenshot bijgesloten en daar staat "weer"
Ik heb nogmaals weer en ook"appelmoes"(ben ik mee groot gebracht)en "wandelen "gezocht.Bij weer en appelmoes wel en bij wandelen niet de sexsite.Ik zie echt het verband niet.
groet

Doe in eerste instantie onderstaande eens.Dat noemt men een eufemisme!
Het lijkt"dat doe ik even"nou vergeet dat maar .Ik was er de rest van de dag mee bezig!Resultaat?Ja,de vunzige zoek paginaas zijn verdwenen.Dus dat is een bedankje waard.Maar nu de manier waar op.Er zitten heel wat valkuilen in.En door mijn stomme onoplettendheid ook nog $47.42 armer.Even in bandit zijn volgorde:
1/AVG Anti-Spyware ,is geen freeware.Hoewel niet door hem zo gesteld dacht ik dat het met freeware zou worden opgelost.Wel Anti-Virus free edition.Dus ook de beschrijving en aanwijzingen klopte niet meer.
2/Geen probleem(wat bedoel je toch steeds met uitleg?)
3/Spybot S&D.Gaat inderdaad keurig scannen"40 infections has been detected"Da's mooi ,even verwijderen.Nee,daar moet je eerst voor betalen! $47.42 dat is geen kattepies.Door onoplettendheid heb ik dat betaald.Gelukkig met Pay Pal ,dus bestaat er een kans dat ik het terug krijg.Daarna blijven er steeds,waar je ook bent,venstertjes je achtervolgen die zeggen "Pay Now".Dit is echt rampware!
4/Vloeiend eenvoudig.
5/Als er toch geen veilige modus was.
6/Omdat dit niet de bedoelde Spyware was(zie 1),klopte van de beschrijving niets.Maar dat was te verwachten.
Na uitvoering van het plan vond ik dat alle processen traag verliepen dus ook maar even gedefragmenteerd.Dat trage is nu alleen nog bij Outlook waarneembaar.
Is dit nu de boetedoening voor het bezoeken van sexsites(die vreselijk tegen vallen)?Of is dat met alle betaalde genegenheid zo?
Bedankt bandit.Hoewel het resultaat bepalend is, zou ik zo,n stappenplan zelf eerst eens grondig doorlopen.
groeten

Vervelende opmerking aan het adres van Martijn2000 verwijderd door mod.De eigenaar van Spybot heeft mij terugbetaling aangeboden.
Overigens worden BANDIT 123 en Pasja zeer hartelijk bedankt.Het is leuk om te zien dat zonder enig belang ,mensen bereid zijn elkaar te helpen.
Dan is voor mij de kous hiermee af!
groet Sytske

Laatst bewerkt door een moderator:
Spybot-S&D is al sinds lange tijd een full-time job voor mij geworden en zorgt voor veel werk bij onze vrijwilligers. Ik werk hard en het doe dat met veel plezier. Natuurlijk kost alle infrastructuur die we gebruiken geld en ik moet mijn inkomen ergens vandaan halen, maar ondertussen geloof ik wel in gratis software. Daarom heb ik besloten om Spybot-S&D gratis te houden en jou de vrijheid te geven om te beslissen hoeveel de software voor u waard is.

Dit staat op de site van de makers. Heb jij niet per ongeluk een donatie gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan