sfc /scannow vind beschadigde bestanden bij een nieuwe laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snubz

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Dag dames en heren,

Vandaag heb ik een nieuwe logitech muis binnen gekregen die het helaas niet doet, op een logitech forum werd er gezegd doe eens een scan met die sfc /scannow. Nu heb ik dat gedaan en blijkt dat er beschadigde bestanden zijn gevonden. maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.

Hoe is dit mogelijk op een laptop die nog niet eens een week in gebruik is genomen? En hoe moet ik dit oplossen? Als ik het BCD.log bestand open komt er een lijst van hier tot tokio. Ik schrok hier wel een beetje van.

Graag hoor ik van jullie.

Groet,

Dennis

Draai trouwens windows 7 64 bits.

@ manamana

Bedankt voor je reactie, maar is allemaal leuk en aardig, wat voor programma bedoelen ze dan die dat voor je kan repareren.. En als die bestanden dan echt vervangen moeten worden, hoe ga ik daar aan komen dan? Want ik heb geen windows installatie disk bij de laptop gehad.

En ze hebben het ook over die fouten controle:
--------------------------------
3.Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Schakel het selectievakje Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren in als u problemen met bestanden en mappen die worden aangetroffen door de scan, automatisch wilt laten repareren. Als u dit selectievakje niet inschakelt, rapporteert de schijfcontrole problemen zonder deze te corrigeren.
-------------------------------
Maar is dat sfc /scannow dit niet in feite al??

Groeten,

Dennis

Hallo snubz
Het is geen programma, je moet de stappen proberen uit te voeren die voornoemd staan. Dat moet toch kunnen. Andres even zelf bij probleemoplosser kijken in je computer.

Type links onder in je venster Problemen detecteren en oplossen en volg die is. Het wijst zich vanzelf in windows 7

Dag manamana,

Ik heb nu die fouten check gedaan en er is niks uit komen rollen. Heb nog eens beter naar dat log gekeken wat aangemaakt is door dat sfc scannow gebeure. Wat ie niet kan repareren is:

Cannot repair member file [l:22{11}]"PINTLGB.IMD" of Microsoft-Windows-IME-Simplified-Chinese-Core, Version = 6.1.7601.17514, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 (9), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, hash mismatch.

Klinkt niet heel spannend moet ik zeggen, t zijn een aantal van dezelfde foutmeldingen die met die chinese core te maken hebben. Zal wel niet veel kwaad kunnen. Me laptop doet het nog steeds dus ja.

In ieder geval bedankt voor je tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan