Hallo,
Ik heb al een poosje een FTP server, maar sinds kort heb ik de server op de schop gedaan en alles uitgekamt en schoongemaakt.
Alles is weer veilig, op 1 ding na: FTP.
Dus wil ik sFTP gebruiken.
Ik heb Filezilla Server en daarin is een SSL mogelijkheid.
Ik heb een certificaat aangemaakt, maar verder lukt het met niet.
Dus heb ik op Filezilla wiki gekeken, maar ik kom er nog niet uit eerlijk gezegd (ben nieuw met sFTP).
Ik heb de volgende vragen:
- Er bestaan 2 soorten keys, public en private. Wat houden deze nu letterlijk in?
- Filezilla client verwacht een private key.. is dit degene die in het certificaat in Filezilla Server is aangemaakt?
- Dien ik naar klanten dan deze private key te zenden om te kunnen verbinden?
- En moet ik als verbindingstype in Filezilla Client kiezen voor Normaal inloggen of Interactief?
Ik heb nu een certificaat en met PeTTYgen heb ik het certificaat omgezet naar een private key file en dat in Filezilla Client op mijn eigen computer getest.
Dan verschijnt:
Status: Verbinden met 192.168.7.13:2650...
Antwoord: fzSftp started
Commando: keyfile "A:\private gen\private.ppk"
Commando: open "Admin@192.168.7.13" 2650
En dat was het dan. Er gebeurd niets en na 30 seconden gooit mijn server de connectie dicht.
Wat doe ik fout?
Groetjes, John
Ik heb al een poosje een FTP server, maar sinds kort heb ik de server op de schop gedaan en alles uitgekamt en schoongemaakt.
Alles is weer veilig, op 1 ding na: FTP.
Dus wil ik sFTP gebruiken.
Ik heb Filezilla Server en daarin is een SSL mogelijkheid.
Ik heb een certificaat aangemaakt, maar verder lukt het met niet.
Dus heb ik op Filezilla wiki gekeken, maar ik kom er nog niet uit eerlijk gezegd (ben nieuw met sFTP).
Ik heb de volgende vragen:
- Er bestaan 2 soorten keys, public en private. Wat houden deze nu letterlijk in?
- Filezilla client verwacht een private key.. is dit degene die in het certificaat in Filezilla Server is aangemaakt?
- Dien ik naar klanten dan deze private key te zenden om te kunnen verbinden?
- En moet ik als verbindingstype in Filezilla Client kiezen voor Normaal inloggen of Interactief?
Ik heb nu een certificaat en met PeTTYgen heb ik het certificaat omgezet naar een private key file en dat in Filezilla Client op mijn eigen computer getest.
Dan verschijnt:
Status: Verbinden met 192.168.7.13:2650...
Antwoord: fzSftp started
Commando: keyfile "A:\private gen\private.ppk"
Commando: open "Admin@192.168.7.13" 2650
En dat was het dan. Er gebeurd niets en na 30 seconden gooit mijn server de connectie dicht.
Wat doe ik fout?
Groetjes, John