• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SHA-256 sleutel in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vervolg
Regel: strSHA256Key = SHA256("ik ben benieuwd") staat uiteraard in een aparte sub maar voor de eenvoud heb ik het even er boven geplaatst.

Je zal de Class Module missen.

Waar kan ik die ergens vandaan halen of moet ik die ergens registeren of refereren?

Ik heb zelf in MS Access MD5Hash en deze werk puur op syntaxis, ook SHA1 werkt puur op syntaxis.

Maar het kan natuurlijk ook zonder extra klasse of module, want deze encryptie zit al standaard in windows.
Code:
Option Explicit

Public Sub Main()
    Dim strSHA256Key As String

strSHA256Key = SHA256("ik ben benieuwd")

End Sub

Public Function SHA256(strMessage As String) As String
    Dim abytHash() As Byte
    Dim iabytHash As Long
    Dim objEncoded As Object
    Dim objProvider As Object

SHA256 = vbNullString

Set objEncoded = CreateObject("System.Text.UTF8Encoding")
        Set objProvider = CreateObject("System.Security.Cryptography.SHA256Managed")

abytHash = objProvider.ComputeHash_2(objEncoded.GetBytes_4(strMessage))

For iabytHash = LBound(abytHash) To UBound(abytHash)
            SHA256 = SHA256 & Hex(abytHash(iabytHash) \ 16) & Hex(abytHash(iabytHash) Mod 16)
        Next

End Function
bron: https://stackoverflow.com/questions/125785/password-hash-function-for-excel-vba/125844#125844

Laatst bewerkt:
Gelukt!
Mijn dank is weer erg groot!
Ook handig dat je de class-module kan slepen.
Ik had het eerst opgeslagen en probeerde het te importeren maar zag niet 1-2-3 of dat ging lukken.
Vervolgens class-module geklikt en gesleept naar de juiste project.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan