Share probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapMol

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
11
Onderstaand netwerk,

1x Windows 7 pro machine dient als "server" (1 werkgroep/ hard disk user space voor alle machines).
5x Windows 7 home edition (64bit) lid vandeze werkgroep.

Ik probeer een share te maken op de W7 pro machine die zichtbaar is, middels groep rechten iedereen voor alleen admin gebruikers. Door de map met groep iedereen rechten (op de server) gedeeld read only te maken kan ik de map alleen zo read only benaderen. dit geld dan voor iedereen.
Alleen een administrator op de home edition pc's (en ingelogde admin) mogen de share map wél wijzigen.
Iemand een id hoe ze dit kunnen doen?
 
je hebt een server zeg je he steek de gebuikers in een AD en dan kan je zo een voor een zeggen tot waar ze toegang tot hebben en tot waar niet
 
Windows 7 is een client os, je zal toch echt een domein moeten opstellen onder server 2003/2008 en inderdaad via AD gebruikers groepen moeten maken waarop gebruikers kunnen inloggen.
 
Nou, bij mijn weten kun je op Windows 7 geen AD opzetten. De TS vertelt dat hij een Windows 7 machine als server gebruikt in een werkgroep configuratie.
Als ik me niet vergis, zal TS de gebruikers op andere computers locale rechten moeten toewijzen. (Windows 7: Start | Configuratiescherm | Gebruikersaccounts | gebruikersaccounts beheren.)
Hier de werkgroupgebruikers toevoegen.

Op share niveau inderdaad iedereen alle rechten geven en op security niveau de werkgroupgebruikers de rechten geven die ze nodig hebben.

EDIT: Ik had reactie radicalgamer niet gelezen voor mijn reactie, vandaar dat mijn reactie gedeeltelijk hetzelfde als radicalgamer vertelt.
 
Laatst bewerkt:
re

je kan ook 2 groeppen aan maken bv netwerk_wel_toegang en netwerk_geen_toegang

en je steekt de gebruikers in de groepen dan voeg je gewoon de groepen toe in de shares moet je maar telke maal 2 groepen toevoegen en niet gebruiker per gebruiker permicies toekennen
 
share en groepen..

Groepen invoegen gaat niet, ik zoek naar een oplossing zonder
bijvoorbeeld tools als FolderAccess, truecript, FolderLocker, daar
deze niet na lokaal geïnstalleerd te worden zelf geladen moeten zijn.

Toch de eenvoud van een share bewaren en een wachtwoord doen
oproepen voor admin bij het aanklikken van de share op een andere pc.
 
normaal gaat dit hoor in windows 7

doe es het volgende
cmd.exe
control userpasswords2
geadvenceerd,groepen,Nieuwe groepen en wizzardje volgen
 
windows share probleem

De shares zijn niet te beheren onder een groep omdat de pro versie alleen lokale groepen kunt toegvoegen. De tools blijven geladen en beschermen ge-encrypten mappen maar geen access control.
Folder Guard (tool) situatie;
1. Owner admin
2. granted access (groep ied3ereen) wijzigen
3. Tool access tot de map no access, pass protect (visible map)
Het resultaat is een melding geen toegang en niet een pop-up van het wachtwoord.

Zijn er special permissions die wel werken? Is een runas mogelijk?
Bvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan