shareaza en draadloos modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okay, ik doe nog een gok.
Het zal waarschijnlijk aan je beveiliging of router liggen.
Zorg ervoor dat je één firewall heb draaien dus check even of de standaard windhoos firewall uitstaat.
Zorg er ook voor dat Norton volledig toestemming geeft, zet deze desnoods tijdelijk uit (met de nadruk op tijdelijk).

Probeer er achter te komen welke poorten er open gezet moeten worden.
Kijk dan bij je eigen pc in de command box naar je eigen IP-adres (Startmenu --> Huppeldepup --> OpdrachtPrompt).
Toets in de box ipconfig, je ziet nu je eigen IP-adres en dat van je router.
Zorg er nu voor dat achter je eigen IP-adres de poorten komen te staan die geopend moeten worden in je router.

Dan zou ik zeggen dat het nu moet lukken.
Ik hoor het wel. :)
 
Zo heb ik de router ingesteld voor shareaza:
LAN IP Address:192.168.2.4
Protocol Type:BOTH
LAN PORT:6346
PUBLIC PORT:6346
Ik weet niet of dit goed is?
De firewall van windows staat uit. Gebruik alleen die van Norton. En die accepteerd wel Shareaza.
Bij IPconfig krijg ik deze vermelding:
IP Adres:192.168.2.2
SUBNETMASKER:255.255.255.0
STANDAARDGATEWAY:192.168.2.1
Misschien ligt het toch aan de instellingen van Shareaza zelf, maar daar heb ik ook van alles geprobeerd
 
Zo heb ik de router ingesteld voor shareaza:
LAN IP Address:192.168.2.4
Protocol Type:BOTH
LAN PORT:6346
PUBLIC PORT:6346

Bij IPconfig krijg ik deze vermelding:
IP Adres:192.168.2.2
SUBNETMASKER:255.255.255.0
STANDAARDGATEWAY:192.168.2.1


Zo te zien staat je IP-adres niet goed in de router.
In de router zou 192.168.2.2 moeten staan want dat is je IP-adres van je pc waarop Shareaza staat.


Mocht dit nog niet helpen.
"Port: Here you can set the port Shareaza uses. The default is 6346, but there is no performance benefit is using this port rather than some other. You may wish to change your port to some other number because some Internet Providers are limiting bandwidth on this standard Gnutella port."
Lees verder

Misschien kun je hier nog wat mee.

Mocht je nog niet verder komen kun je hier nog kijken voor een mogelijke oplossing.

Meer opties heb ik niet, ik gebruik zelf geen Shareaza dus heb er verder geen ervaring mee.
Misschien dat andere forum leden nog suggesties hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan