Shareaza

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor 63

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hallo,
Sinds vorige week ben ik overgestapt van Kazaa naar Shareara.
Kazza had me te veel virussen en progamma's met allemaal de zelfde fouten.
Shereara komt veel overeen met Kazaa, maar is vreeslijk traag.
Een programma van ongeveer 600 MB met een download tijd van 450 uur vind ik wel erg lang.
De vraag is nu, is er iets aan die snelheid te doen?
vr gr Cor.

Ik heb het programma ook geprobeerd en het is gewoon verschrikkelijk traag. Ik kreeg er niks aan gedaan. Is gewoon een kl*te programma.
Ik hoor vaker van virussen op Kazaa maar ik heb er nog nooit één gehad en download wel erg veel. Raar:(

"Shareaza is traag": de bekende, vaak terugkerende klacht. Maar waar gebruik je Shareaza dan voor? Van welk(e) netwerk(en) probeer je te downloaden? Als client voor BitTorrents is Shareaza supersnel, in mijn ervaring. Gebruik je Shareaza om van het eDonkey-netwerk te downloaden, dan gaat het vaak langzaam - maar dat heeft meer met het eDonkey-protocol te maken dan met Shareaza zelf. Downloaden van het eDonkey-netwerk gaat langzaam als je zelf maar weinig deelt (en zo hoort het, wat mij betreft). Het maakt daarvoor echt niet uit of je eDonkey nu benadert met Shareaza, eMule of Overnet.

Buffy, hoe verander je dat dan? Ik werk met shareaza, overnet en emule, maar allemaal even traag. Hoe doe ik dat dan via die Bittorent?

Geplaatst door Tanja1968
Buffy, hoe verander je dat dan? Ik werk met shareaza, overnet en emule, maar allemaal even traag. Hoe doe ik dat dan via die Bittorent?

Exactly my point, dat dat allemaal even traag gaat. Daar is ook weinig aan te doen, komt vooral doordat in het eDonkey-systeem tijdens het downloaden ook altijd uploads plaatsvinden. Je kunt dat hooguit wat beperken door bij de instellingen een (ander) maximum in te voeren.

BitTorrent is weer iets anders. Daarmee download je niet van het eDonkey-netwerk. BitTorrent-bestanden moet je zoeken op internet en kun je dan downloaden met een BitTorrent-client; Shareaza is zo'n client, maar er zijn er nog meer. Links naar goede sites met torrents mag ik hier niet geven denk ik, gezien de huisregels.

Gezien de huisregels mag je inderdaad niet meer info geven Buffy. Maar over dat Bittorent zal ik op google moeten gaan neuzen. Heb het al een paar keer gedaan maar begrijp er niet veel van.

Ach....dan maar ouderwets wachten:D Maakt ook niet uit met breedband tegenwoordig, toch?

Bedankt voor de uitleg Buffy:thumb:

IK heb Shareara maar weer verwijderd.
Het voldeed niet aan mijn verwachtingen.
Ik ga wel opzoek naar iets anders.
Bedank voor jullie reacties.
vr gr Cor

Ja ik heb die shareaza ook op mijn pc staan, maar ook ik vind het eeb traag programma, net trouwens als e-donkey-Overnet, waarbij deze laatste als nadeel heeft dat hij de hele pc trager maakt, het is niet leuk meer als je dan aan het downloaden bent om nog op een andere internetsite te gaan kijken, maar er is wel meer te vinden als bij Kazaa
Ik vind Kazaa wel de snelste en dan ook nog zonder nadeel dat de pc trager wordt, maar er zijn de laatste tijd minder software en muziekconcerten te vinden als op Overnet, en dan ook nog die rotte spook-virus bestanden die je bij Kazaa ophaald, maar voor gewone muziek en mp3 te downloaden is hij nog wel goed.
Wel even een gratis virusscanner als AVG downloaden om binnengehaalde virussen en spookbestanden te verwijderen

Hallo,
Toch maar weer Shareaza terug gezet.
Het geen wat ik zocht heb ik kunnen downloaden zonder fouten.
Groot 1003 MB 72uur over gedaan.
vr gr Cor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan