shared geheugen toevoegen aan videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
is het ook mogelijk om extra geheugen aan je videokaart toe te voegen
ik heb een asus 4850 en 4 gb geheugen in me pc zitten

als ik vista op me pc heb staan heb ik 2,2 gb aan geheugen en op xp heb ik 512 mb wat je normaal ook hebt en ik kan nu crysis ook niet op very high zetten.

weet iemand hoe ik dat ook voor elkaar krijg? dan hoef ik geen 2,2 gb dat vind ik wat overdreven maar 1 gb zou wel mooi zijn:P

greetz,
kevin10

De 4850 heeft vast geheugen en maakt geen gebruik van shared geheugen. Dus hoe jij in Vista in hemelsnaam aan 2,2GB geheugen komt kan ik niet volgen.
Maar crysis kan onder XP überhaupt niet op very high aangezien je daar DirectX 10 voor nodig hebt.

dat gaf die aan op srtest.com
en op xp geeft die daar 512 mb aan
is er ook niet iets dat je directx 10 op xp hebt of is die er?

Er is wel een hack, maar echte DX10 effecten krijg je onder XP niet aangezien DX10 niet ondersteund wordt.

Tik es in Vista bij Start-Uitvoeren: dxdiag gevolgd door ENTER.

Nu ff wachten en vervolgens krijg je een venster te zien. Wat staat er achter de regel Geheugen: ?

Je hebt 4 gig (4096mb) intern geheugen zeg je. Vista 32-bit gebruikt echter +- 3,2gb (3072mb) effectief.

Op een of andere manier ziet Vista echter 2348mb. Je "mist" dus dik 700mb aan intern geheugen als je dit van die 3072mb afhaalt.

Die Radeon 4850 heeft echt zijn eigen geheugen en wel 512mb.

ik heb vista 64 bit en dus die 4 gb kan ik volledig gebruiken

Dan is het wel heel vreemd.

Heeft je moederbord een onboard-videokaart? Zo ja, is deze uitgeschakeld in het BIOS?

Wellicht is er een geheugenmodule defect of zit de module niet goed in het moederbord?

Hoeveel geheugen ziet het BIOS trouwens?

ik heb geen onboard videokaart ik heb asus p5Q als moederbord
en de bios ziet wel gewoon 4 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan