Shared Memory regeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo

Ik heb een Acer TravelMate 273LC laptop, en die heeft (nu nog) 256MB geheugen waarvan 64 shared met het memory. Nu heb ik een 512MB module voor uitbereiding gekocht.
In het bios kan ik echter maar als max. video geheugen 64MB instellen.
Ik ben opzoek naar een tweak, dat als ik straks meer geheugen heb, ook meer shared video geheugen in kan stellen voor betere preformance :cool: :thumb:
Mochten er nog andere tips/tweaks zijn om een SiS605 video chip te tweaken/updaten, zijn ze altijd van harte welkom.
Kom a.u.b. niet met overklok programma's, als ik die gebruik dan loopt ie al snel vast wegens te weinig koeling.:confused:

robin,

ik heb even voor je lopen zoeken op het internet, maar niks kunnen vinden. Enige tip die ik je kan geven: probeer eens een bios-update, misschien dat dan de shared-memory hoger kan worden gezet dan 64. Maar het lijkt me sowieso niet mogelijk dat dit met een of andere "tweak" kan. Aangezien deze zogenaamde tweak een verandering moet maken in je bios. En van zoiets heb ik nog niet gehoord.

Ik vraag me ook nog es af, in wat je performance verbetering wilt hebben. Als je alleen een aantal applicaties erop draait lijkt het mij sowieso niet nuttig om hier verder naar te kijken, 64 mb is daarvoor ruim voldoende.

Mijn ervaring met shared-memory icm spelletjes spelen (like return to castle wolfenstein, call of duty) is niet bijster goed. Ik denk dan ook ALS jij of iemand anders iets vindt, de performance-verbetering veel lager uitvalt dan jij verwacht.

Tip voor later: als je opnieuw een laptop aanschaft en wil er ook redelijk zware grafische applicaties/spellen erop draaien, neem dan absoluut een laptop met een grafische kaart die zijn EIGEN dedicated geheugen heeft. Mijn ervaring is dat dit stukken beter werkt dan die shared-memory troep.

suc6 ermee!

Euhm... ik kwam nu een programmaatje tegen: BiosPatcher... dat is een commandline programma, maar je kan er wel je bios mee aanpassen. Opties die door de fabriek uit zijn gezet, zelf opties toevoegen, alles...
Bestaat zoiets ook als een Win32 prog? Of zijn er nog meer van zulke programmaatjes?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan