Shared memory weer vergroten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
In mijn pc met Windows 8 zit 8G DDR3 geheugen op een moederbord ASrock FM2A75M-DGS met integrale videokaart. Daarvan is het shared geheugen instelbaar op 256mb-1G-2G. Hij was ingesteld op 1G, maar na een fabrieksherstel (er was iets misgegaan bij het verplaatsen van programfiles) staat het geheugen weer op 256mb. Waar vind ik in Windows 8 ergens de optie om het shared memory weer op 1G te zetten?

Laatst bewerkt:
Ik had op je reactie gereageerd, maar zie hier niets staan. Blijkbaar iets fout gedaan.
Ik ben in de UEFI bios gedoken en heb daar de shared memory ingesteld op 2G. Voor het Fabrieksherstel draaide de games op 1G prima, maar de games doen het nu nog steeds niet goed (schokkerig). Zelfs bij een game die maar 128Mb vereist. Dus nog even gecontroleerd maar shared memory staat keurig op 2G. Echter: kijk ik in Configuratiescherm>Beeldschermresolutie aanpassen>Geavanceerde instellingen, dan staat daar: Totaal beschikbaar grafisch geheugen 256Mb, Toegewezen videogeheugen 0, Systeemvideogeheugen 0, Gedeeld systeemgeheugen 256Mb.

De oplossing was het updaten van de drivers van de videokaart. Daarna opnieuw het shared memory op 2G ingesteld en het werkt weer prima. Blijkbaar was door het fabrieksherstel een verouderde driver teruggezet. In ieder geval dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan