shared videogeheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik heb nu een videokaart onboard op mijn pc en 256 megabyte ram geheugen, waarvan 16 video shared, ik zal waarschijnlijk upgraden op vlak van ram mar ik zou ook willen het shared geheugen van 16 naar 32 upgraden, maar hoe doe ik dat?(ik zou dus voorlopig 32 megabyte ram aan mijn videokaart geven)

alvast bedankt:)

Als je videokaart het aankan dan dien je dat in de bios te doen.

hoogst waarschijnlijk gaat het niet lukken omdat die videokaart standaart op zijn maximum staat.

Geplaatst door lamp
hoogst waarschijnlijk gaat het niet lukken omdat die videokaart standaart op zijn maximum staat.

Hoe weet je dat zo zeker?

De videokaart in mijn laptop stond standaard op 8mb. Hij viel aan te passen naar 64mb.

het is me gelukt om hem naar 32 up te graden:D

video onboard upgraden

Het onboard-videogeheugen bij mijn pc staat standaard op 4 Mb. (Dell-800 Mhz, P3, 512 RAM); hoe kan ik dat verhogen naar bv 32 Mb? :confused:

is het wel shared geheugen. Als je gaat zoeken hoeveel ram geheugen je hebt hoeveel staat er dan 512 of 508 in het eerste geval heb je geen shared en kan het zeker niet verhoogt worden.
In het tweede geval moet je geluk hebben en is het wel shared.

vervolg shared videogeheugen

... en waar zou die 512 (of 508) moeten staan? Bij het opstarten? bij systeemeigenschappen? Ik zie overal 512 staan.
:confused: zeker want bij een identieke pc staat het gedeelde videogeheugen op 32 Mb... te zien door 'dxdiag' uit te voeren.

Laatst bewerkt:
hmm ik zit nu niet onder win maar normaal als je my computer eigenschappen rechtse muisknop dus op my computer dan staat daar hoeveel ram geheugen je hebt dit is zeker - shared dus in jouw geval 508. als dit niet zo is heb je gewoon geen shared geheugen okey.
En btw als het te veranderen valt is het enkele en alleen in de bios te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan