Shared videogeheugen verhogen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loeri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Loeri

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
hey,
ik heb een vraagje over bios te updaten:shocked:.
het zit namelijk zo ik wil mn grafisch kaart : GeForce 8600M GS
die momenteel een geheugen van 256MB heeft verhogen tot
rond de 700 MB.
omdat ik deze optie niet in de bios vind heb ik gelezen dat ik mn bios zou moeten
updaten.
Maar nergens vind ik deftige uitleg:confused:.
hier vind je nog meer gegevens:
BIOS ID:Quanta 30CB BIOS Version: F.45
Intel Core 2 Duo (2.4GHz)
Geheugen:4096Gb

Dit staat even los van jouw vraag, maar je kan het geheugen niet verhogen door middel van een bios instelling. Jouw kaart is voorzien van 256mb ddr2 geheugen waarschijnlijk, en daarmee zul je het moeten doen.

Overigens verbeter je de prestaties niet per se met meer geheugen, maar dat terzijde.

Waarschijjnlijk heb jij het over zogenaamd shared geheugen, en het is maar de vraag of je dat echt met de bios kan instellen. Vaak zijn dit soort instellingen geblokt, of niet aanwezig. Zelf denk ik dat je het shared geheugen gewoon moet laten zoals het is, aangezien het toch pas benaderd word als het nodig is.

Laatst bewerkt:
bios updaten

Hallo.

Is dit een onboard kaart of een losse videokaart.
Als dit een losse kaart is die in een slot zit dan kan dit niet.
Dit kan alleen met een onboard kaart.
Dus laat even weten of het een losse kaart is of een onboard.

Groetjes Cees.

:thumb::thumb:

ik denk onboard want het is een laptop ;)
(HP pavilion dv9500)

Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je zo graag het geheugen groter wilt hebben.

Waarschijnlijk denk je dat je prestaties dan beter worden?, maar dat is dus niet zo. Als het om prestaties gaat bij videokaarten gaat het in het eerste geval totaal niet om de geheugen grootte, maar goed.

Ik snap niet wat jij wilt vergroten:

In totaal kan 1,5gb video geheugen gebruikt worden. Anders gezegd: als je een zware grafische toepassing gebruikt die meer dan 256 mb grafisch geheugen nodig heeft, dan kan jouw videokaart automatisch beroep doen op ongeveer 1200mb van je gewone geheugen.

Op het moment dat een programma niet meer dan 256mb nodig heeft is er dus niks aan de hand. Er is pas iets aan de hand als men meer dan 1500 mb nodig heeft!!

Maar op dit moment kan ik me geen game voorstellen die meer dan 1,5gb aan grafisch geheugen minimaal eist....

Dus conclusie van mijn reactie: vergroten is totaal niet nodig.

Edit:
Je wilt vergroten omdat het een shared kaart is? Naar mijn idee vreemde reden.

Als jouw videokaart inderdaad onboard is, zit er waarschijnlijk ergens een chip van 256mb. Deze is dus speciaal voor jouw videokaart. Jouw 4gb systeemgeheugen is een ander verhaal. dat is dus apart!

echter, Nvidia heeft iets bedacht voor gevallen waarin die 256mb te kort schiet. Op dat moment kan er voor maximaal 1200 mb beroep worden gedaan op jouw 4gb systeemgeheugen. Het is dus niet zo dat dit systeemgeheugen standaard wordt toegewezen aan je videokaart. Die 1200mb (maximaal) wordt alleen tijdelijk toegewezen als het nodig is.
Als het niet nodig is, en dat is dus afhankelijk van eventuele games, en instellingen, wordt er geen beroep gedaan.

Laatst bewerkt:
dan heef ik jou het antwoord :D
als ik namelijk op GTA IV speel en bij graphics kijk (onderaan)
kan ik maar tot 256mb gaan en niet verder!
anders crasht de game :s

oké:D dat is inderdaad de enige game die ik me tot nu toe kan bedenken die ik maar echt 1gb aan geheugen nodig heeft. Dus nu weer terug naar jouw vraag:)

Hij zegt waarschijnlijk dat je niet verder kan dan 256 omdat dat het echte geheugen is.

Maar als het goed is zal Nvidia zelf dat shared geheugen moeten regelen. Maar waarschijnlijk heb je dit probleem omdat je sharedgeheugen langzamer is dan je dedicated (video) geheugen. Het kan dan zijn dat GTA dit niet ondersteund. Vaak staat er op achterkant ook dat laptop versies van videokaarten niet volledig worden ondersteund.

Aanvulling:

Ik vond dit via google (zelf heb ik alleen GTA SA, dusja, kan helaas niks voor je testen)

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=379662

en dit op een ander forum:

'Ik heb het al uitgevogeld.

1. maak snelkopeling: Doel:
CODE
"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestriction
LET OP -norestriction ZONDER S

2. Start RSC en log in

3. dan de snelkopeling (vista: als administrator uitvoeren)''

Kijk even of dat helpt.

Verplaats vanuit "Overige Software" + titel gewijzigd

Verzoek de volgende keer een titel te gebruiken welke je probleem omschrijft.

bedoel je mijn laatse zin: . dan de snelkopeling (vista: als administrator uitvoeren)'', maar dat heb ik van een adner forum gehaald, dusja.

Maar probeer het in ieder geval eens, ik kan niet voor je testen of het helpt.

moest ik al doen want ik kon gta iv nog niet spelen zonder de laatste update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan