Sharepoint naar andere poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

talmanneke

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo mensen,

Heb op dit moment sharepoint draaien op onze server.
Werkt allemaal hartstikke goed, heb alleen een conflict met wat andere software, omdat deze op dezelfde poort ( 80 ) draaien. o.a. de default website. waaronder dus een deel van mijn exchange server.
Is het mogelijk om sharepoint over te zetten naar een andere poort ?
Het betreft windows 2003, ik heb al geprobeerd de poort te wijzigen via de IIS Manager.

Graag reactie.
Alvast bedankt.

Je moet de Portal niet overzetten naar een andere poort, dan moet je ook niet de poort beginnen in te geven in de browser.
Gebruik gewoon de host header name option, dan kun je meerdere sites op dezelfde poort laten draaien.

Ik heb een infrastructuur opgezet waar de Portal en de My site op poort 80 staan, anders is er een probleem met Groove voor de offline synchronisatie.
Werkt perfect

Je moet de Portal niet overzetten naar een andere poort, dan moet je ook niet de poort beginnen in te geven in de browser.
Gebruik gewoon de host header name option, dan kun je meerdere sites op dezelfde poort laten draaien.

Ik heb een infrastructuur opgezet waar de Portal en de My site op poort 80 staan, anders is er een probleem met Groove voor de offline synchronisatie.
Werkt perfect

Ma ik vragen hoe je dit in grote lijnen hebt opgezet ?

Ik heb eerst de portal op poort 80 geïnstalleerd, default dus. Daar heb jij je default website staan. Daarna heb ik de mysite geconfigureerd op poort 8080, daar kun jij misschien jouw portal op zetten (via de sharepoint wizard) en eens dat aan de praat is, kun je met deze procedure de poort veranderen en HHN's gebruiken.

Het staat heel mooi uitgelegd in dit artikel van Microsoft.

Heb nog een korte vraag...
Kan niet vinden hoe ik de wizzard van Sharepoint kan opstarten..
Graag jullie hulp.

Eerst sharepoint installeren op uw server en dan wordt de wizard automatisch gestart.

Als je die gesloten hebt, kun je die opnieuw starten via start - programs - Microsoft office server - sharepoint products and technologies configuration wizard. op uw server.

Ja dat heb ik gevonden...
Krijg het helaas niet helemaal werkend, krijg conflicten met mijn exchange, wsus en GFI.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan